معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

فعالیت تبلیغی مؤثر برای کودک به مثابه نجات یک فرد است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: اقدام فرهنگی در کودکی ممکن است اثر بسیار زیادی در آینده و تغییر مسیر زندگی کودک داشته باشد.
سعید روستا آزاد

به گزارش بلاغ، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در آیین اختتامیه دوره «تربیت مربی کودک و نوجوان » اذعان داشت: باید متناسب با مقتضیات دوران کودکی سخن گفت و بهترین محتوا، بیان خوبی ها و زیبایی های دینی متناسب با فطرت کودک است.
وی اظهارداشت: مربی کودک باید بازی های رایج کودکانه، فضاها و محصولات رسانه ای حوزه کودک مانند کارتُن ها، فیلم ها و بازی های رایانه ای این رده سنی را بشناسد تا بتواند افکار آنها را راهبری کند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مأمور به وظیفه بودن منافی این نیست که ما به نتیجه عمل نیز فکر نکنیم، ادامه داد: بنابراین تبلیغات دینی ویژه کودک گرچه به شادی نیاز دارد اما نباید به سمتی برود که در این برنامه ها، کودکان فقط سرگرم شوند، بلکه هدف آن است که در قالب برنامه های شاد، مفاهیم دینی و معرفتی به زبان کودکانه به این قشر منتقل شود.
وی اضافه کرد: باید بدانیم مخاطب ما کیست و در آینده چه اتفاقاتی برای او پیش خواهد آمد.
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد خاطرنشان کرد: یک اقدام فرهنگی در کودکی ممکن است اثر بسیار زیادی در آینده و تغییر مسیر زندگی کودک داشته باشد و قرآن بر این نکته تأ کید دارد که نجات یک فرد، نجات همه انسان ها را به دنبال دارد.
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.