مدیرکل امور تبلیغی:

تشکیل کمیته ی هدایت تبلیغی مانع موازی کاری نهادهای تبلیغی خواهد شد

تاریخ انتشار:
جلسه کمیته هدایت تبلیغی استان زنجان با هدف همفکری، هم افزایی و بررسی مشکلات و موانع تبلیغی و شناخت ظرفیت های این استان برگزار شد.
یحیی کمال

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه کمیته هدایت تبلیغی استان زنجان با هدف همفکری، هم افزایی و بررسی مشکلات و موانع تبلیغی و شناخت ظرفیت های این استان، پنج شنبه با حضور مدیر کل امور تبلیغی و مدیر کل تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی و مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد.

حجت الاسلام کمال ضمن عرض خیرمقدم به حاضران در جلسه گفت: امیدواریم این گونه جلسات، مایه ی خیر و برکت در عرصه ی گسترش معارف اهل بیت باشد و بتوانیم با هم افزایی و همکاری جدی تری که می توانیم با هم داشته باشیم، شاهد رشد و شکوفایی و تعمیق باورهای دینی در میان مردم و همچنین مقابله با آسیب های اجتماعی در همه ی استان های کشور باشیم.

وی ادامه داد: دراین راستا باید بتوانیم ابتدا معضلات اصلی جامعه را رصد کنیم و با اعزام مبلغان و برگزاری جلسات تخصصی، قدمی در کاهش این آسیب های اجتماعی برداریم.

مدیرکل امور تبلیغی به فلسفه این جلسات پرداخت و عنوان کرد: هدف از تشکیل کمیته هدایت تبلیغی ساماندهی امر تبلیغ برای تربیت مردم، تبلیغ مکتب اهل بیت و ایجاد تحول دینی در رفتار مردم است. مردم باید هر روز در رفتار و نگرش شان دین باورتر بشوند. باید بتوانیم در مقابله با آسیب های اجتماعی به موفقیت برسیم و لازمه این مسأله این است که همه ی نهادهای تبلیغی ابتدا ظرفیت های خود را بشناسند و بتوانند از این ظرفیت ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده کنند.

وی کار موازی را آفتی برای تبلیغ دین دانست و اظهار کرد: در کشور عزیزمان، فعالیت های تبلیغی بسیار زیادی از سوی نهادهای مختلفی انجام می شود، اما به این جهت که یک قرارگاه فرهنگی شکل نگرفته و فعالیت ها به صورت موازی یا جزیره ای صورت میگیرد، چه بسا یک فعالیت از سوی چند نهاد صورت می گیرد و هیچ کدام خبر ندارند و به جای استفاده از ظرفیت های یک دیگر و تقویت هم شاید گاها به سمت خنثی سازی این فعالیت ها حرکت می کنیم. اولین رسالت این کمیته این است  که ظرفیت های یکدیگر را برای رفع مشکلات تبلیغی و تمیق باورهای دینی شناسایی کنیم.

حجت الاسلام کمال خاطرنشان کرد: در این جلسات، دفتر تبلیغات اسلامی و مجموعه های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی به معرفی ظرفیت های خود می پردازد. همه ی مجموعه های دفتر تبلیغات اسلامی می توانند در خدمت تبلیغ در سراسر کشور قرار گیرند، به شرط این که این ظرفیت ها شناخته شوند و انتظارات مطرح شود تا به ظرفیت ها استفاده کنیم.

مدیرکل امور تبلیغی در ادامه به معرفی زیر مجموعه های این اداره کل پرداخت و گفت: مجموعه ی اداره کل امور تبلیغی از ادارات مختلفی تشکیل شده است. یکی از این ادارات، اداره کل امور تبلیغی است. در هر استان به تعداد شهرستان هایش گروه تبلیغی وجود دارد و در هر استان این گروه ها مشغول به فعالیت هستند امور ساماندهی این گروه ها را این اداره به عهده دارد. بخش دیگری از این مجموعه، اداره نخبگان تبلیغی است که امور شناسایی و ساماندهی مبلغان نخبه ی تبلیغی را بر عهده دارد. این مبلغان غالبا اساتید درس خارج هستند که دارای تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی می باشند. این مبلغان، منبری های توانایی هستند که می توانند در سراسر کشور فعالیت کنند. اداره خواهران نیز جزئی از این اداره کل می باشد میتوان در جلسات ویژه خواهران از مبلغان خواهر استفاده کرد. یکی دیگر از مجموعه های فعال ما، اداره ساماندهی مبلغا است که وظیفه ی جذب مبلغان را بر عهده دارد. مبلغان پس از جذب در این اداره، میتوانند در قالب گروه های تخصصی به فعالیت تبلیغی پرداخت.

وی در پایان ابراز کرد: با توجه به رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی در موضوع محوری و مسأله محوری، مبلغان و گروه های تبلیغی را با آموزش ها و مهارت های مختلف مجهز کرده ایم که میتوانند در مسائل مختلفی مانند آسیب های اجتماعی، مسأله طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، سبک زندگی، فضای مجازی و... که در جامعه به آن ها دچاریم می توانیم به صورت تخصصی فعالیت کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.