معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

بهترین راه برای جذاب شدن منبرها استفاده از ابزار نوین است

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام روستاآزاد گفت: امروزه استفاده از ابزار قدیمی برای اقبال مخاطب کافی نیست و نیاز است از ابزار نوین و بروز استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در اولین جلسه از سلسله نشست های طلیعه رمضان که عصر شنبه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به این که نشست های دفتر تبلیغات اسلامی برداشته شده  از مشورت، تدبیر و نظر سنجی ها است، گفت: مبلغان باید با استفاده از این نشست ها، متناسب با فضای مخاطب دست به نوآفرینی و ابتکار زده و این نشست ها مکمل مباحث مربوط به محتوای تبلیغی است.

حجت الاسلام روستاآزاد با تأکید بر این که منبرهای تبلیغی باید جذاب سازی شوند، گفت: بیشترین اطلاعاتی که امروزه به مردم عرضه می شود بصری است و فیلم هایی که در یک روز می توان دید، دیدن آن ها در گذشته چندین ماه یا سال طول می کشید و اکتفا کردن به گوش مخاطب نمی تواند ما را به اهداف برساند و هر مقدار منبرها را جذاب کنیم به اقبال مخاطب کمک خواهد کرد و فنون گذشته برای انتقال اطلاعات کمکی به مخاطب نخواهد کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به انتشار ره توشه ماه مبارک رمضان افزود: در سال جاری سه ره توشه عمومی، خانواده و مناطق مشترک شیعه و سنی تدوین شده که مبلغان می توانند برای دریافت ره توشه ها به سامانه اینترنتی بلاغ مراجعه کنند.

وی با اشاره به دیدار اعضای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: یکی از نکات رهبر معظم انقلاب توجه به آسیب شناسی تبلیغ بود که بیان کردند تعدادی که اعزام می کنید چه اتفاقی در ذهن و باور مخاطب اتفاق می افتد و آیا این کار ثمره ای دارد؟ و در ادامه نیز بیان کردند یک روحانی مدتی در منطقه ای است، نتیجه زحمات او باید مصونیت بخشی به جوانان منطقه باشد و مبلغی که نتوانست در مقابل سیل تهاجمات فرهنگی مصونیت ایجاد کند به هدف نرسیده است و تلاش او بی فایده است.

حجت الاسلام روستاآزاد در ادامه افزود: حضور گروه های جهادی در خدمت رسانی به مردم سیل زده در دورانی اتفاق افتاده است که در فضای مجازی منتشر شده بود که انگیزه انسانی از بین رفته است و مردم به دلیل درگیری اقتصادی به فکر یکدگیر نیستند اما چنین اتفاقی ثابت کرد که جامعه ما با طراوت است و انگیزه دینی در میان جوانان موج می زند.

وی با اشاره به احیا کردن نیروهای جهادی توسط روحانیت گفت: نیروهای جهادی دارای ظرفیت فراوانی هستند که روحانیت باید ظرفیت جهادی را احیا و از آن استفاده کند.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.