جلسه اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین با میز سبک زندگی برگزار شد

تاریخ انتشار:
موضوع این جلسه ارائه گزارش عملکرد اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین در سال 1397 و بیان مشکلات و راهکار ها در راستای حل مسئله میز در اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین بوده است.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین با میز سبک زندگی در سالن جلسات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین قطبی رییس میز تخصصی سبک زندگی، حجت الاسلام فجری دبیر این میز، دکتر اباذر جعفری مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین، و مدیران ادارات تبلیغ نوین برگزار شد.
مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین با اشاره به برخی از دستاورد های تبلیغ نوین گفت: فعالیت ها را با مرکز رسانه های اوج و شبکه مستند بیشتر کرده ایم و تعامل مستقیم داریم و همچنین با شبکه های برون مرزی صدا و سیما هم ارتباطی داشته ایم.
حجت الاسلام ملکی رییس اداره تبلیغ مجازی در ادامه جلسه با اشاره به اهم فعالیت های تبلیغ مجازی در حوزه سواد مصرف کالای فرهنگی گفت: از فعالیت های تبلیغ مجازی، تشکیل  گروه تخصصی فعال در سواد فضای مجازی، حمایت از طرح های مرتبط شش گروه تبلیغی، آموزش و توانمندی سازی مبلغان در راستای بالا بردن فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی آنان، ایجاد دو پایگاه تخصصی سواد رسانه و فضای مجازی، حمایت مالی و پشتیبانی فنی از فعالین این عرصه، تولید محتوای مرتبط با سواد فضای مجازی با رویکرد دینی(اخلاق فضای مجازی)، برگزاری کارگاه های تخصصی خلاقیت و ایده پردازی همراه با ارتقاء عملکرد کاربران شبکه های اجتماعی را می توان نام برد.
رییس اداره تبلیغ مجازی از برگزاری اولین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی خبر داد و افزود: خروجی های این دوره به عنوان مدرسان سواد مجازی به مناطق و مراکز مختلف کشور اعزام می شوند و تدریس سواد مصرف فضای مجازی را به عهده دارند.
وی با بیان این که قطب فکری و فرهنگی از جایگاه ویژه ای بر خوردار است افزود: انتظار ما از قطب های فکری و فرهنگی با توجه به جایگاه سازمانی خود پشتیبانی بیشتری از فعالیت های تبلیغ مجازی است.
در ادامه جواد دلاوری مسئول بخش مکتوب و هنری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اداره مکتوب و هنری افزود: در بخش مکتوب و هنری تولیدات فلش کارت های دانش آموزی با موضوع تحصیل، تهذیب و ورزش، چهار پاورپوینت با موضوع مشاوره و سبک زندگی، دو جلد کتاب در زمینه سبک زندگی اسلامی با رویکرد آموزش صرفه جویی برای کودکان را داشته باشیم. وی از میز سبک زندگی در خواست استفاده از ظرفیت های مکتوب در جهت تولید محصولات در قالب های متنوع همچون داستان بلند، کوتاه، تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافی، نرم افزار را خواستار شد.
در ادامه محمدتقی استیری، رئیس اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای توضیحات مختصری از فعالیت های این اداره داد و افزود: تعامل اداره فعالیت های رسانه ای تبلیغ نوین با میز سبک زندگی در دوسال اخیر تعامل ارزنده ای بوده است که منجر به تولید ۲۰۰ زیر نویس کوتاه تلویزیونی با عنوان خرده برنامه های تلویزیونی شده است، محصولات اداره تبلیغ رسانه ای از شبکه های داخلی از جمله شبکه یک، سه، پویا ، افق و  مستند منشتر شده است و از استقبال خوبی برخوردار شده است و تاکنون ارتباط هایی که با رسانه های ملی گرفته ایم، بیش از ده تیزر و فیلم کوتاه را به پخش رسانده ایم.
در پایان حجت الاسلام قطبی ضمن تقدیر از فعالیت های اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین از برنامه ریزی هدف مند و بستر سازی های مناسب جهت حل مسئله میز در زمینه های تبلیغ رسانه ای، مکتوب و هنری، مجازی و برگزاری همایش ها در این زمینه تشکر کرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.