آیت الله علوی گرگانی:

با رفتار کریمانه و با محبت سبب جذب مردم به امام زمان شویم

تاریخ انتشار:
حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر تبیین معارف مهدوی در جامعه گفت: برای خدمتگزاری برای امام زمان(عج) باید رفتاری کریمانه و با محبت در مواجهه با مردم داشته باشیم.

به گزارش بلاغ، به نقل از  خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی ضمن آرزوی توفیق برای این ستاد گفت: باید هر چه مقدور باشد برای حضرت ولی عصر(عج) کار کنیم و نسبت به جذب مردم به سمت حضرت کوشا باشیم.

وی در ادامه با ذکر روایتی در مورد ولایت اهل بیت(ع) ادامه داد: شخصی به نام سلیمان ابن خالد خدمت امام صادق(ع) رسید و عرض کرد که خانواده خوب و مطیعی دارم که حرف مرا را تبعیت می کنند؛ آیا اجازه می دهید که درباره امر شما و ولایت شما با آن ها سخنی بگویم؟  حضرت فرمودند بله و آیه شریفه "قوا انفسکم و اهلیکم نارا وقودها الناس و الحجارة"  را خواندند. یعنی ما در قبال مهدوی شدن خانواده خود نیز مسؤول هستیم و اگر به ولایت نپردازیم تبعات جبران ناپذیری دارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به بی بهره بودن شیعیان از حضور ظاهری حضرت افزود: در روایتی از شیعیان به یتیمان آل محمد(ص) تأویل شده است که سرپرستی ندارند و باید نسبت به یکدیگر مسؤولیت پذیر باشیم. در روز قیامت ندا دهنده ای صدا می زند: "چه کسانی که به یتیمان آل محمد(ص) پرداخته اند؟" که عده ای از علما بلند می شوند، چرا که در دنیا دغدغه شیعیان را داشتند.

وی با اشاره به سیره معصومین(ع) در برخورد با مردم خاطر نشان کرد: ما اگر میخواهیم مردم را ارشاد کنیم باید مثل یتیمی که پدر خود را از دست داده است، برخورد کنیم. متأسفانه برخی برخوردها جالب نیست و با حالت برتربینی انجام می شود و از سر دلسوزی و مهربانی نیست. شخصی در کنار حضرت امام صادق(ع) نماز می خواند؛ بعد از نماز متوجه شد پولش گم شده است؛ امام را متهم کرد که ایشان پول را برداشته است اما حضرت با کمال حلم و مهربانی او را به منزل برد و بعد از پذیرایی مبلغی را که گم کرده بود به او داد. شخص بعد از مراجعت به خانه دید که پول در خانه است و دوباره به سوی امام(ع) برگشت و معذرت خواهی کرد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان صحبت های خود ضمن دعا برای اعضای ستاد فعالیت های مهدوی در توفیق خدمتگزاری بهتر و بیشتر برای امام زمان (عج)، افزود: انسان باید از این رفتار اهل بیت(ع) درس بگیرد و نسبت به کسانی که امام خود را کمتر می شناسند کریمانه رفتار کند و باعث جذب این افراد به سمت حضرت ولی عصر(عج) باشند. باید به خدام ، سخنرانان و مداحانی که در این امر شریف خدمتگزاری می کنند این احادیث و سیره اهل بیت گفته شود تا نسبت به یتیمان اهل بیت(ع) با محبت بیشتری رفتار کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.