آیت الله نوری همدانی:

دشمنان اسلام با ایجاد اختلاف بین مسلمانان اهداف شوم خود را پیش می برند

تاریخ انتشار:
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تلاش دشمن برای نابودی جبهه مقاومت گفت: دشمنان اسلام در سایه اختلافات مسلمانان اهداف شوم خود را پیش می برند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران و روحانیان عقیدتی سیاسی سپاه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: قرآن می فرماید باید گروهی در جامعه اسلامی باشند که مردم را از منکر باز دارند و به خیر و صلاح دعوت کنند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مسلمانان است و باید معروف و منکر را بشناسیم و بشناسانیم، اهمیت امر به معروف به اندازه ای است که امیرمؤمنان می فرماید همه اعمال خوب در برابر امر به معروف مانند رطوبت آب دهان در برابر دریای پهناور است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر بنا باشد همه طلبه ها در قم جمع شوند پس چه کسانی باید وظایفی مانند امر به معروف را در جامعه انجام دهند؟ روحانیت باید به همه ابعاد وظایف خود در جامعه توجه داشته باشد و آن ها را عملی کند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرماید با زبان مردم را به خیر و صلاح دعوت نکنید بلکه با رفتار و عمل خود مبلغ دین باشید و روحانیت همیشه باید پیشگام همه حرکت ها باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر هوشیاری در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمن ابراز داشت: دشمن همیشه در مقابل ما قرار دارد و باید در سنگر خود ثابت قدم باشیم، علما در نبرد با دشمن نقش ویژه ای دارند و باید مرزبان اعتقادات جامعه در برابر هجوم شیاطین باشند.

وی عنوان کرد: امروز می بینیم که دشمن چقدر تلاش می کند تا اجازه ندهد جبهه مقاومت پیشرفت کند اما خوشبختانه ناموفق است، دشمن سعی در تضعیف اسلام و جبهه مقاومت دارد اما ما باید تلاش کنیم این مسیر هیچگاه تضعیف نشود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دشمنان با ایجاد گروه های تکفیری و خرج پول های کلان سعی دارند که مسلمانان را به یکدیگر مشغول کنند تا بتوانند در سایه این اختلافات اهداف شوم خود را پیش ببرند، مسلما دست آمریکا، صهیونیست و دشمنان اسلام در جریانات اخیر عراق و لبنان و سایر کشورهای مقاومت در کار است.

وی با تأکید بر تلاش مضاعف مسؤولان برای حل مشکلات مردم اضافه کرد: مردم باید در رفاه نسبی باشند و نیازهای آنان تأمین شود، مسؤولان وظیفه دارند تمام همت خود را به کار بگیرند تا شاهد کاهش مشکلات باشیم؛ امروز باید ارزش های اسلامی در برابر زر، زور و تزویر برجسته شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.