مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان:

مدیری موفق است که روحیه جهادی داشته باشد نه روحیه اداری

تاریخ انتشار:
مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان: مدیری موفق است که معضلات گروه های تبلیغی و مبلغان را رفع کند. هر مبلغی که قصد تبلیغ دارد، باید سازمان تبلیغات اسلامی را خانه خود بداند و احساس راحتی کند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، در جلسه کمیته هدایت تبلیغی استان کرمان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی،حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی، مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان و سرگروه های تبلیغی در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی، مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان ضمن تشکر از معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت برگزاری این جلسه گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به این دلیل شکل گرفت که امور تبلیغی که مردم و روحانیون شخصا پیش می بردند را مدیریت کند. این سازمان تشکیل شد که این روند تسهیل شود. این تسهیل به این صورت انجام می پذیرد که سازمان متولی امر تبلیغ شود نه متصدی آن؛ بار اصلی بر دوش مردم و مبلغان است و حتی اگر ما نباشیم، این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان تسهیل امور تبلیغ را مهم خواند و عنوان کرد: باید تلاش کنیم از اعتباری که خدا به واسطه نظام اسلامی به ما داده جهت تسهیل امور مبلغان استفاده کنیم. ما زمانی موفق هستیم که دغدغه های مبلغان را رفع کنیم. این گونه نباشد که مبلغی به شهر ما بیاید، اما محل تبلیغ نداشته باشد. این زیرساخت باید توسط سازمان تبلیغات در استان ایجاد شود و فرآیند تبلیغ را تسهیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین حقانی با تأکید بر شاخصه های مدیر موفق تصریح کرد: مدیری موفق است که معضلات گروه های تبلیغی و مبلغان را رفع کند. هر مبلغی که قصد تبلیغ دارد، باید سازمان تبلیغات اسلامی را خانه خود بداند و احساس راحتی کند. اگر مبلغی احساس کرد به مشکلی برخورده، باید امکانات سازمان تبلیغات اسلامی را رافع مشکل خود بداند و با خیال راحت به امر تبلیغ بپردازد. باید با مجموعه های مختلف فرهنگی رایزنی کنیم و امکانات و افراد را برای حل این معضلات بسیج کنیم. البته صرفا وجود یک ساختمان و نهاد، مشکلات را حل نمی کند. مهم این است که مسئول، روحیه اداری نداشته باشد و با روحیه جهادی به جنگ مشکلات برود.

وی با تأکید بر اهمیت نقش دفتر تبلیغات اسلامی در کنار سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی پشتوانه ما در قم است و ما را در تسهیل امر تبلیغ یاری می کند. حضور مبلغان و گروه های تبلیغی در قم بسیار بابرکت است. قم مرجع روحانیت است و حرف انقلاب باید از قم به عنوان مرکز یک شبکه، به شهرهای دیگر منتقل شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمان واگذاری مسئولیت امر تبلیغ به خود گروه های تبلیغ را لازم خواند و افزود: کارهای فرهنگی را باید خصوصی سازی و برون سپاری کنیم. خود مبلغان باید مسئول اعزام مبلغان باشند و ما تلاش مان در تسهیل امور شما باشد. هر مبلغی که برای شهرستان یا حتی استان طرح خوبی دارد، به ما ارائه کند. تلاش میکنیم حمایت کنیم و پیگیر باشیم. خداوند در این امر قطعا به ما کمک می کند و موانع به مرور رفع خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.