معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

مهم ترین محور فعالیت فرهنگی، هم افزایی نهادهای فرهنگی است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی: اگر کسی از بیرون به ما نگاه کند نباید احساس کند با چند مجموعه که کار موازی و آشفته انجام می دهند رو به رو است.
 روستا آزاد (جدید)

به گزارش خبرنگار بلاغ، صبح امروز نشست مدیران فرهنگی و حوزوی با موضوع تبیین ظرفیت های مراکز فرهنگی جهت مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دکتر رضا محبوبی، معاون سازمان امور اجتماعی کشور و مسئولان فرهنگی نهاد های حوزوی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سپهبد شهید قاسم سلیمانی و عرض خیر مقدم به حاضران در جلسه به معرفی مهمانان حاضر در جلسه و ظرفیت های مراکز آن ها پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با تأکید بر اهمیت هم افزایی نهادهای فرهنگی گفت: هم افزایی و مکمل بودن یکی از مهم ترین محورهای این گونه فعالیت هاست. اگر کسی از بیرون به ما نگاه کند نباید احساس کند با چند مجموعه که کار موازی و آشفته انجام می دهند رو به رو است. بسیاری از فعالیت ها در ارگان های مختلف به صورت یکسان انجام می شود و این در حالی است که خود آن ارگان در بخش های داخلی خود هم لایه های گوناگونی دارد که بعضا کار موازی انجام می دهند. با محوریت کمیسیونی که زیرمجموعه نهادهای عالی حوزوی تشکیل شده است، می توانیم به این همکاری و هم افزایی برسیم. همچنین می توانیم فعالیت هایی که انجام می دهیم را به اشتراک بگذاریم. در این جلسه با بخشی از ظرفیت های نهادهای فرهنگی و حوزوی آشنا خواهیم شد و می توانیم به یک نقش مکمل و تقسیم کار برسیم.

وی آموزش دیدن نیروهای فرهنگی را امری ضروری خواند و تأکید کرد: بسیاری از نیروهای زیرمجموعه در ارگان های مختلف آموزش های لازم را ندیده اند و می توانیم آموزش های لازم را ارائه کنیم که به یک زبان علمی واحد برسیم و اثرگذاری فعالیت ها را دوچندان کنیم. این موارد هر کدام یک قطعه از یک پازل است. البته ما برای رسیدن به این مطلوب، تلاش زیادی کرده ایم. برخی ارگان ها همراهی کرده اند و برخی نیز ان شاء الله همراه می شوند. باید همه مجموعه ها در این فعالیت به اندازه خودشان فعال باشند و این سهم دیده شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی توجه به اتباع خارجی در آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: بخشی از آسیب های اجتماعی کشور به مهاجران و اتباع خارجی مرتبط می شود که نقش این افراد کمتر از آسیب دیده های ایرانی نیست. باید از ظرفیت قابل توجه جامعة المصطفی برای رسیدگی به این بخش از جامعه توجه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با بیان ظرفیت های آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: ما در دفتر تبلیغات اسلامی دوره های مختلف مهارتی و تخصصی را برای مبلغان برگزار می کنیم که این آموزش ها می تواند فعالیت مبلغان را مؤثرتر کند. البته این آموزش ها تنها منحصر به مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی نیست و تلاش کرده ایم مهارت های گوناگون را در اختیار مجموعه های تبلیغی دیگر نیز قرار دهیم. همچنین تجارب تبلیغی گوناگونی که در اعزام ها به دست می آید را در قالب جلساتی بین مبلغان به اشتراک می گذاریم.

وی با مهم خواندن فضای مجازی به عنوان یکی از عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی تصریح کرد: فضای مجازی نیز یکی از عوامل قابل توجه در ایجاد و تشدید آسیب های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. دفتر تبلیغات اسلامی توجه ویژه ای به فضای مجازی دارد تا جایی که یک معاونت مستقل برای این موضوع در ساختار دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفته است. متأسفانه فضای مجازی رها شده است و با توجه به آورده های مالی فراوانی که فضای مجازی ایجاد می کند، خیلی به کنترل آن توجه نمی شود. اقشار مذهبی در این فضا فعال هستند، اما متأسفانه فضای مجازی رها شده و این اثرگذاری فعالیت های دینی را از بین می برد. این در حالی است که خود نهادهای مربوطه عامل اصلی بسیاری از مشکلات اجتماعی مانند طلاق را فضای مجازی می دانند. عاملیت فضای مجازی مقیاس بسیار بزرگتری دارد نسبت به کارهای کوچکی که در حال انجام است.

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از نهادی های حوزوی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه المصطفی (ص)، معاونت تبلیغ حوزه های علمیه برادران، معاونت تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، جامعه الزهرا (س)، حضور داشتند که هر یک به بیان ظرفیت های مجموعه خود پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.