در نشست توجیهی تبلیغ مجازی مطرح شد؛

فضای مجازی بستری مناسب جهت ارتباط بین مبلغ و مخاطب

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام یحیی کمال: آموزش و توانمندسازی مبلغان، شناخت دقیق فضای تبلیغی، رعایت زیباسازی محتوا و غنی کردن آن، عدم استفاده از محتوای بدون سند و پرهیز از بیان مواردی که باعث اختلاف مذهبی شود، از الزامات ورود به فضای مجازی می باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال، مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست مجازی توجیهی مبلغان ماه مبارک رمضان که بصورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی بلاغ برگزار شد گفت: تبلیغ دینی یکی از با ارزش ترین فعالیت های بشری است که خداوند این توفیق را به بخشی از بندگان خود عطا کرده است و هدف از تبلیغ؛ هدایت مردم و تربیت آنان به سوی توحید و خدامحوری است.

مدیرکل تبلیغ عمومی در ادامه افزود: با توجه به آیه شریفه 45 سوره احزاب ((يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً )) یکی از مهمترین رسالت های انبیاء، تبلیغ دین و هدایت مردم به سوی دین بوده است که این رسالت مهم اکنون بر دوش مبلغان زمان ما می باشد و جای افتخار است که خداوند متعال توفیق تبلیغ دین خود را به ما عطا کرده است و ما را به عنوان سرباز دین در عرصه گسترش معارف دینی و تعمیق باورهای دینی انتخاب کرده است.

وی اظهار داشت: نکته مهم در عرصه تبلیغ، بحث استمرار و تداوم فعالیت های تبلیغی است، اگر بخواهیم اثر بخشی فعالیت های تبلیغی افزایش پیدا کند باید فعالیت های تبلیغی مستمر و متداوم باشد.

حجت الاسلام یحیی کمال با اشاره به نقش فضای مجازی در ارتباط دو سویه بین مبلغ و مخاطب بیان داشت: یکی از ابزارهایی که می تواند اینگونه فعالیت ها را متداوم کند استفاده از فضای مجازی می باشد که با توجه به عدم اعزام مبلغ از شهر مقدس قم به دیگر نقاط کشور فرصت خوبی است که مبلغین از این ابزار در راستای تبلیغ معارف دینی از آن استفاده کنند.

وی گفت: حضور مبلغان در فضای مجازی بسیار ضروری و با اهمیت است به دلیل اینکه حجم زیادی که در شبکه های مجازی حضور دارند، و مبلغان نیز باید در راستای فعالیت های تبلیغی خودشان به این عرصه ورود جدی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغ عمومی به بیان الزامات این فضا پرداخت و افزود: البته ورود به فضای مجازی دارای الزاماتی همچون؛ آموزش و توانمندسازی مبلغان، شناخت دقیق فضای مجازی، رعایت زیباسازی محتوا و غنی کردن آن، عدم استفاده از محتوای بدون سند و پرهیز از بیان مواردی که باعث اختلاف مذهبی شود، می باشد که باید این ملزومات به طور دقیق رعایت شود.

دیدگاه‌ها

عبداللهی 19:55 - 1399/02/04

عالی . واصلا چه فرصتی طلایی ویک تجربه تاریخی درجهت استفاده از فضای مجازی وتبلیغ آنلاینی ،امید است مقبول افتد وتا ثیرگذار وهمین باعث میشود که ارتباط تبلیغی مبلغان با مردم فراموش نشده.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.