رئیس گروه تولید محتوا خبر داد؛

رونمایی از سایت تولید محتوای فرهنگی تبلیغی

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام علی اکبر مومنی، رئیس گروه تولید محتوا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: به منظور تأمین نیازهای محتوایی مبلغان سراسر کشور سایت «تولید محتوای فرهنگی و تبلیغی» طراحی و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مومنی، رئیس گروه تولید محتوا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از طراحی و ایجاد سایت  تولید محتوای فرهنگی تبلیغی خبر داد و گفت: این سایت متناسب با نیاز های محتوایی و مهارت های تبلیغی مبلغان سراسر کشور طراحی و راه  اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: دفتر تبلیغات اسلامی تجربه طولانی درتولید محتوای تبلیغی دارد و به عنوان محور تولید محتوای تبلیغی برای مبلغان از قبل شناخته شده است. در راستای نیازها و انتظارات مبلغان گرامی، گروه تولید محتوا سایت تولید محتوا به عنوان مرجع و منبع برای مبلغین راه اندازی کرد تا تمام نیازهای محتوایی و مهارتی مبلغان سراسر کشور را بتواند درآن تجمیع و هم ساماندهی شود، با توجه به دقت هایی که در تهیه و عرضه مطالب می شود، مبلغان گرامی می توانند با مراجعه به آدرس https://tm.balagh.ir با اطمینان خاطر از مطالب این سایت بهره برداری نمایند.

رئیس گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی یکی از ویژگی های مهم این سایت را دربرگیرنده دانش نامه مقالات تبلیغی برشمرد و بیان کرد: این بخش از سایت، دانشنامه مقالات تبلیغی مرتبط با مهارت های تبلیغی منتشر شده در نشریات کشور را در خود جای داده است. برای این مقالات ساختار درختی ایجاد شده است که کاربران گرامی به راحتی می توانند بر اساس موضوع مورد نیاز خود به این مقالات دسترسی پیدا کنند. همچنین دست اندرکاران این سایت تمام مقالات تبلیغی که در کشور تولید می شود را رصد می کنند و مقالات جدید را شناسایی و ارایه خواهند کرد. تا کنون ۱۵۰۰ مقاله شناسایی شده و بخشی از آن در سایت تولید محتوا بارگزاری شده است. و در آینده نزدیک همه مقالات شناسایی شده پس از نمایه زنی بارگزاری خواهد شد.

حجت الاسلام مومنی افزود: دومین ویژگی این سایت؛ ایجاد فضایی برای پایان نامه های تبلیغی می باشد؛ در این بخش سعی شده است تمام پایان نامه های مراکز علمی کشور اعم از دانشگاهی و حوزوی شناسایی شود و مشخصات پایان نامه ها، چکیده و فهرست مطالب ارایه شده است. نویسندگان، طلاب و دانشجویانی که به دنبال آشنایی با پایان نامه های تبلیغی هستند یا در صدد نوشتن پایان نامه تبلیغی هستند می توانند با مراجعه به این بخش از سایت با پایان نامه های دفاع شده در موضوعات تبلیغی آشنا شوند. تا کنون حدود ۴۰۰ پایان نامه شناسایی شده و برخی بارگذاری شده و درآینده نزدیک نیز تمام ۴۰۰ پایان نامه ارایه خواهد شد.

ایشان به اهمیت داستان های تبلیغی در سخنرانی های مبلغان اشاره کرد و گفت: مبلغان گرامی همواره برای سخنرانی نیاز به داستان های مفید و جذاب دارند و ارایه یک سخنرانی کاربردی و موثر مستلزم استفاده از داستان است مبلغان کاربران و مبلغان با مراجعه به این بخش از سایت می توانند داستان مورد نظر خود را جستجو نمایند و از آن استفاده کنند.

وی دیگر ویژگی این سایت را پرداختن به مناسبت های تبلیغی دانست و افزود: توجه به مناسبته ای تبلیغی و ارایه محتوا در مناسبت های شمسی و قمری یکی از دغدغه های مبلغان گرامی است. در سایت تولید محتوا علاوه برارایه مطالب درباره مناسبت های محرم و رمضان، درباره سایر مناسبت های سال نیز مطالب مورد نیاز ارایه شده است.

رئیس گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بخش ((کتابخانه))، ((چند رسانه)) و ((ساختار موضوعی)) را از دیگر ویژگیهای این سایت برشمرد و گفت: در بخش کتابخانه از سایت کتابهای مفید برای تبلیغ به صورت تمام متن ارایه شده است. و در بخش چند رسانه پاورپوینت های تبلیغی و برخی سخنرانی های صوتی و تصویری اعم از محتوایی یا مهارتی ارایه می شود. در بخش ساختار موضوعی در ساماندهی مطالب سایت از ۱۴۰۰ نمایه استفاده شده است که مبلغان به راحتی می توانند از طریق این ساختار به موضوعات مورد نیازشان است دسترسی پیدا کنند.

حجت الاسلام مومنی گفت: آثار متعددی  توسط معاونت فرهنگی و تبلیغی  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده یا در حال انتشار می باشد که مبلغان گرامی از این آثار بی نیاز نیستند. در این سایت از آثار معاونت اطلاع رسانی می شود.

وی در ادامه افزود: مبلغان گرامی می توانند از طریق لینک ره توشه که در این سایت ایجاد شده است با ورود به سامانه ره توشه به تمامی ره توشه های تبلیغی منتشر شده در طول ۲۵ سال اخیر دسترسی پیدا کنند همچنین از طریق لینک سامانه نشریه تخصصی افق تبلیغ که در این سایت نیز ایجاد شده است وارد این سایت شده و از مطالب آن که در صدد ارایه دیدگاه های جدید در عرصه تبلیغ است و به صورت فصلنامه منتشر می شود بهرمند شوند.

حجت الاسلام مومنی در پایان مطالب خود بیان کرد: این سایت به صورت روزانه در حال پشتیبانی است و مبلغان کاربران گرامی می توانند ضمن استفاده از مطالب مورد نیاز، نظرات و پیشنهادات خود را در جهت ارتقای محتوای سایت ارایه نمایند.
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.