در جلسه کمیسیون فرهنگی و تبلیغی نهادهای حوزوی تصویب شد؛

"احساس مسؤلیت اجتماعی" شعار واحد مراکز حوزوی در دهه محرم

تاریخ انتشار:
در یازدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و تبلیغی نهادهای عالی حوزوی، احساس مسؤلیت اجتماعی (امر به معروف، فرزندآوری، تواصی به حق، دستگیری از مستمندان) به عنوان شعار واحد مراکز حوزوی در دهه محرم سال جاری تصویب گردید.

به گزارش خبرنگار بلاغ، یازدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و تبلیغی نهادهای عالی حوزوی در سالن شهید سیلمانی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: بحث "جمعیت" از جمله مباحثی است که در چند ساله اخیر بسیار مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است. ایشان بیش از 45 مرتبه بحث جمعیت را در دیدارها و جلسات مختلف مرتبط و غیر مرتبط مطرح کردند. 

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری نشست های ماه محرم، اظهار داشت: از یک ماه پیش جهت برگزاری نشست‌های ماه محرم برنامه‌ریزی شده است. از موضوعات پیشنهادی این نشست می توان به؛ پاسخ به شبهات عزاداری ، نحوه بهره‌گیری از صحیفه سجادیه در ماه محرم، تحقق شعار سال، شاخص‌های هیئت انقلاب، قرآن و عاشورا، احساس مسؤلیت اجتماعی و تاریخچه عزاداری (بهره‌گیری از ادبیات، شعر در عزاداری) نام برد که بحث "جمعیت" ذیل موضوع مسؤلیت اجتماعی برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه مطالب خود "رسانه ملی" را ظرفیتی بزرگ در جهت نهادینه سازی معارف اسلامی در اذهان عمومی دانست و گفت: در تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی و تبلیغی رسانه ملی نقش مهمی را می تواند ایفا کند، اگر در محرم شعارمان را احساس مسؤلیت اجتماعی در حوزه فرزندآوری قرار دهیم و رسانه ملی هم در این زمینه همیاری داشته باشد، شاهد اتفاقاتی خوب در این زمینه خواهیم بود.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.