حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد؛

روضه‌های خانگی؛ عاملی مهم در ماندگاری مکتب حسینی

تاریخ انتشار:
استاد حوزه علمیه روضه‌های خانگی را یکی از عوامل ماندگاری فرهنگ عاشورا دانست و نسبت به تقویت مجالس خانگی تاکید کرد.

به گزارش بلاغ، به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، پنجشنبه‌ شب در مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) گفت: امام حسین(ع) زینت آسمان و زمین هستند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در میان اهل آسمان شناخته‌ شده‌تر از بین زمینیان است، ادامه داد: حضرت چراغ هدایت، کشتی نجات، امام خیر، برکت، عزت، نور، علم و زهد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با استناد به روایات، عنوان کرد: روز اول محرم روز استجابت دعا است در چنین روزی خداوند دعای زکریا را اجابت و به ایشان یحیی عنایت فرمود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه محرم از ماه‌های حرام محسوب می‌شود، اظهار داشت: ماه محرم حتی نزد اهل جاهلیت حرمت داشت به حدی که در محرم از جنگ و قتال دست می‌کشیدند اما در همین ماه اشقیای کربلا حضرت را به شهادت رساندند.

وی بابیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، ابراز کرد: حضرت فرمودند من وسیله انذار، علی وسیله هدایت، حسن مظهر احسان و حسین عامل سعادت است، همچنین فرمودند حسین دری از درهای بهشت است که اگر کسی به او متمسک شود نجات می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پاسخ به این پرسش که راز ماندگاری واقعه کربلا چیست؟ گفت: اتفاقات زیادی در طول تاریخ رخ‌داده است که نامی از آنان باقی نمانده درحالی‌که غم و اندوه مظلومیت شهدای کربلا در قلوب مؤمنان همواره جوشش دارد.

استاد حوزه علمیه یکی از دلایل ماندگاری واقعه کربلا را اراده الهی بیان و عنوان کرد: اگر خداوند اراده کند چیزی بماند دیگر کسی نمی‌تواند مانع این ماندگاری شود؛ دومین عامل اخلاص است زیرا هر کاری که با اخلاص انجام شود بقا خواهد داشت.

وی افزود: رهبری معصوم، عناصر، نقش حضرت زینب(س)، مجالس و روضه‌های خانگی و در آخر بکاء و گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) مهم‌ترین عواملی هستند که سبب ماندگاری واقعه کربلا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در پایان تأکید کرد: مجالس و روضه‌های خانگی هرگز نباید تعطیل شود همین مجالس و گریه بر امام حسین(ع) انقلاب را حفظ کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.