حجت الاسلام هادی در سومین کارگاه مهارت افزایی تربیتی بیان کرد:

ورزش های تخصصی بهترین درمان برای پرخاشگری های دوران جوانی

تاریخ انتشار:
دکتر مهدی هادی در سومین کارگاه "مهارت افزایی تربیتی ویژه پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه" گفت: یکی از بهترین درمان های پرخاشگری دوران جوانی، ورزش های تخصصی می باشد، جوانان با این نوع ورزش ها می توانند انرژی های زیاد درون خود را تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم، سومین کارگاه "مهارت افزایی تربیتی ویژه پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه" در سالن رضوان برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر مهدی هادی متخصص روان‌شناسی، در سومین جلسه این کارگاه، به ارائه مطالب در مورد اصول تربیت فرزند در دوران "جوانی"، پرداخت.

دکتر هادی به ویژگی های دوران "جوانی" اشاره کرد و اظهار داشت: در این بازه زمانی به خلاف دوره نوجوانی که ابتدا مغز رشد پیدا کرده و سپس اندام های فرد، این سیر تکامل در جوان برعکس خواهد بود؛ ابتدا دست و پای او رشد پیدا می کند سپس مغز او،  لذا مغز در محاسبات دارای خطای جزیی می شود. 

وی در ادامه افزود: با توجه به تاخیر در رشد مغز در دوران جوانی، در ارتباط با چنین مخاطبانی باید با دقت بیشتری رفتار کنیم و به جوانان مهلت دهیم تا بتوانند در مسائل کمی فکر نمایند تا تصمیم درستی را در قبال موضوعات اتخاذ کنند.

این متخصص روانشناس به مسأله پرخاشگری در سنین جوانی اشاره کرد و گفت: "پرخاشگری" و "واکنش نشان دادن" از ویژگی های این دوران است و والدین نباید نگران این موضوع باشند. یکی از بهترین درمان های پرخاشگری دوران جوانی، ورزش های تخصصی می باشد، جوانان با این نوع ورزش ها می توانند انرژی های زیاد درون خود را تخلیه کنند.

حجت الاسلام هادی با اشاره به حساسیت بالای مسائل جنسی در دوران "جوانی" اظهار داشت: در دوران جوانی واکنش های یک جوان به مسائل جنسی حساس می شود که والدین برای رفتار بهتر در مقابله با این موضوع باید دقت بیشتری را داشته باشند. ایجاد مشغله های مثبت ذهنی، حفظ محرک های محیطی و تخلیه انرژی با ورزش کردن از جمله راه کارها برای مواجهه با موضوع مذکور است.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.