رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در دیدار با معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

بومی سازی محل تبلیغ از ملزومات امر تبلیغ می باشد

تاریخ انتشار:
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: با توجه به سکونت اهل سنت و تشیع در مناطق مشترک، جمع بین مطالب تبلیغی برای دو مخاطب یک امر ضروری است.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان و رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در دیداری صمیمانه با حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  بر ضرورت حضور مستمر مبلغان متخصص در مناطق مشترک تاکید کرد و گفت:علاقه به مخاطبان و منطقه تبلیغی امری مهم در جهت تبلیغ معارف دینی در مناطق مشترک خواهد بود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه مطالب خود افزود: یکی از آفات تبلیغی در مناطق مشترک عدم حضور مستمر مبلغان متخصص می باشد. تبلیغ در چنین مناطقی را می توان از دو منظر به آن توجه کرد، یک منظر مسائل تئوری، پایه ای و علمی و منظر دیگر که خیلی مهم می باشد؛ بخش عملگرایانه است که جز با حضور مستمر و داشتن تخصص حاصل نمی گردد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: بعضی از مبلغان از درون دلبسته مخاطبان خود نیستند و فقط برای ارائه یک سری مطالب تبلیغی به محله تبلیغی خود می روند که این امر از آسیب های تبلیغ به حساب می آید و مخاطبان متوجه تعامل صوری بین او و خودشان می شوند و چه بسا این تعامل صوری، باعث دلخوری مخاطبان از مبلغ نیز گردد.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی با اشاره به سکونت همزمان اهل تشیع و تسنن در یک منطقه گفت: مبلغانی که در مناطق مشترک تبلیغ می کنند باید مطالب تبلیغی خود را به گونه ای بیان کنند تا جمع بین دو مذهب شود از طرفی اهانت به اهل تسنن نشود و از طرفی دیگر از اصول و عقائد تشیع کاسته نشود. باید مطالب مشترک بین دو مذهب بیان و منتشر شود.

وی "بومی سازی محیط تبلیغی" را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: بومی سازی محیط جزء مقارنات فعالیت های تبلیغی می باشد. به طور مثال تبلیغ در استان کردستان با تبلیغ در استان سیستان و بلوچستان کاملا متفاوت می باشد. در تبلیغ 10 یا 20 روزه شاید مشکلی برای مبلغ پیش نیاید اما در بحث تبلیغ مستمر مبلغ باید در رفتار و گفتار خود دقت کافی و لازم را داشته باشد .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش پایانی مطالب خود بیان کرد: استان کردستان و دفتر نماینده ولی فقیه در استان پذیرای مبلغان متخصص در امر تبلیغ در مناطق مشترک بوده  و آماده حمایت همه جانه از طرح ها و فعالیت های دقیق مبلغان متخصص می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.