مدیریت قرآن و حدیث

ثبت نام طرح تربیت مروج فرهنگ قرآن کریم

تاریخ انتشار:
بر اساس سیاست تربیت مروجان توانمند فرهنگ قرآن، ضروری است که ضمن شناسایی نیرو‌های مستعد در امر تبلیغ و ترویج، به توانمندسازی آنان بر پایه روش‌های نوین نظام‌یافته و یکپارچه توجه شود. لذا برگزاری دوره تربیت مربی مروج قرآن کریم در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، به نقل از معاونت تهذیب حوزه های علمیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن حسینی، مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: براساس سیاست تربیت مروجان توانمند فرهنگ قرآن، ضروری است که ضمن شناسایی نیرو‌های مستعد در امر تبلیغ و ترویج، به توانمندسازی آنان بر پایه روش‌های نوین نظام‌یافته و یکپارچه توجه شود. لذا برگزاری دوره تربیت مربی مروج قرآن کریم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این دوره‌ها با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم و ایجاد زمینه‌ انس با کتاب وحی، آشنایی با فنون و روش‌های نوین ترجمه، مفاهیم، نکات تفسیری قرآن، سبک زندگی قرآنی، سنت‌ها و قالب‌های انتقال مفاهیم قرآنی و تربیت و توانمندسازی مبلغان و مروجان فرهنگ قرآن با جامعه هدف طلاب پایه ۶، فضلای سطوح عالی، مبلغان طرح هجرت و روحانی مستقر، ائمه جماعات مدارس و مساجد و مبلغان و فعالان قرآنی حوزوی مؤسسات برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این دوره با همکاری ستاد تفسیر حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی برگزار می‌شود و داوطلبان پس از احراز شرایط گزینش، در مدت یک هفته (۵۲ ساعت آموزشی) در آن شرکت و پس از موفقیت در آزمون‌ها گواهینامه پایان دوره را اخذ می‌کنند.

حسینی افزود: از شرایط شرکت در این دوره، تلبس به لباس روحانیت و قبولی در مصاحبه ورودی است. این طرح ویژه تابستان و به دو صورت متمرکز ستادی و استانی برنامه‌ریزی شده و استان‌های متقاضی برگزاری دوره می‌بایست درخواست خود را از تاریخ ۱۲ لغایت ۲۰ خرداد به ستاد ارسال کنند. زمان ثبت‌نام دوره متمرکز کشوری نیز از ۱۲ لغایت ۲۴ خرداد و زمان مصاحبه و گزینش متقاضیان ۲۵ تا ۲۸ خردادماه است. اسامی پذیرفته‌شدگان ۲۹ خرداد اعلام خواهد شد و زمان برگزاری دوره از یکم تیر تا یکم مرداد سال جاری است.

مدیر قرآن و حدیث مزایای این دوره را اعطای گواهی‌نامه پایان دوره و جوایز به نفرات برتر، به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان موفق به عنوان مربی در برنامه‌های ترویجی قرآن و حدیث و نیز بهره‌مندی از اساتید برجسته دوره دانست و گفت: توجه به آیین‌نامه، دستورالعمل و فرم ابلاغی لازم است و ان‌شاءالله این فعالیت‌ها زمینه پیشرفت حوزه‌های علمیه را فراهم سازد.

آیین نامه طرح تربیت مروج فرهنگ قرآن کریم

ثبت نام

moravejequran_368037_0.jpg

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.