پاسخ به شبهه‌ای درباره حضرت رقیه با بیان ایت ‌الله‌العظمی صافی

تاریخ انتشار:
حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام چنین فرزندی داشته‌اند که در شام رحلت کرده‌اند. علاوه بر شهرت این موضوع، به‌طور کلی مشاهد و مقامات مشرفه از جهت انتساب به اهل‌بیت علیهم‌السلام مزار، مورد تجلیل و احترام است.
پاسخ به شبهه‌ای درباره حضرت رقیه با بیان ایت ‌الله‌العظمی صافی

پایگاه اطلاع رسانی بلاغپاسخ به شبهه‌ای درباره حضرت رقیه با بیان ایت ‌الله‌العظمی صافی 

حضرت ایت ‌الله صافی گلپایگانی در پاسخ به سوالی، نظر خود را در خصوص حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها دختر گرامی امام حسین علیه‌السلام و هم‌چنین بارگاه منتسب به ان‌حضرت را بیان کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن این سوال و پاسخ این مرجع تقلید بدین شرح است:

با سلام و تحیت؛

بفرمایید ایا طبق تاریخ و روایات معتبر، امام حسین علیه‌السلام دختری به نام حضرت رقیه داشته‌اند یا خیر؟ ایا تردید در وجود چنین فرزندی و نیز انتساب بارگاه مطهر دمشق به ایشان جایز است؟

پاسخ حضرت ایت ‌الله صافی:

 بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم

علیکم‌السلام و رحمت ‌‌الله

طبق بعض کتب مقاتل و تاریخ، حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام چنین فرزندی داشته‌اند که در شام رحلت کرده‌اند. علاوه بر شهرت این موضوع، به‌طور کلی مشاهد و مقامات مشرفه از جهت انتساب به اهل‌بیت علیهم‌السلام مزار، مورد تجلیل و احترام است؛ چنان‌که شهرت اشخاص به سیادت جایزالانکار نیست. شهرت مثل این بارگاه مقدسه نیز مخصوصا با توجه به قراین معتبر مورد انکار نیست. این مشاهد و روضه‌های مقدسه‌ سادات عظام و مفاخر اسلام نیز از این جهت که از مراکز ذکر فضایل ان بزرگواران و تبلیغات اسلامی و ذکر دعا است، باید محترم باشد و این تردیدها بی‌جا است و سزاوار نیست.

موفق باشید. اول صفرالمظفر 1434

مجله افق حوزه 29 آذر ماه 1391 شماره 353

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.