مدیرکل تبلیغ تخصصی تاکید کرد؛

فعالیت های فرهنگی و تبلیغی، مساله محور باشند

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه نشست مشترک گروه های تبلیغی تخصصی و عمومی فعال در شهر قم اظهار داشت: اگر بخواهیم فعالیت های فرهنگی قابل ارزیابی و تاثیرسنجی داشته باشیم باید این فعالیت ها نقطه محور و مساله محور باشند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، دکتر اباذر جعفری مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه نشست مشترک گروه های تبلیغی تخصصی و عمومی فعال در شهر قم بر لزوم مساله محوری فعالیت های فرهنگی و تبلیغی تاکید کرد.

دکتر جفری اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی زمانی قابل ارزیابی و تاثیر سنجی خواهند بود که مساله محور باشند. فعالیت های عمومی گرچه مفید است و خدمات فراوانی برای ایجاد یک جوّ فرهنگی مناسب و دینی صورت می پذیرد اما اگر بخواهیم این زحمات و خدمات مطابق با نیازها باشد این فعالیت ها باید با محوریت "مساله محوری" نقطه زن و در یک محدوده مشخص و قابل پایش انجام شود.

وی در ادامه مطالب خود افزود: قدم اول در عرصه فعالیت های فرهنگی، تلاش در شناخت نیازهای فرهنگی مخاطب می باشد. اگر بخواهیم به صورت تخصصی یک فعالیت تبلیغی داشته باشیم باید نقاط هدف خودمان را بشناسیم و استخراج کنیم.

دکتر جعفری توجه به راه حل های چند جانبه یک مساله را امری مهم برشمرد و گفت: پرداختن به ابعاد مختلف مساله، دیگر نکته است که باید مورد توجه مبلغان محترم قرار گیرد، در حل مساله باید یک راه حل چندجانبه مورد پیگیری قرار گیرد. مانند تبلیغ در زندان؛ معمولاً مبلغان برای افراد زندانی برنامه دارند حال اینکه خانواده آن زندانی ها نیز نیازمند مباحث فرهنگی و تبلیغی می باشند.

مدیرکل تبلیغ تخصصی با اشاره بر لزوم استفاده از قالب های مختلف در امر تبلیغ اظهار داشت: استفاده از قالب های مختلف در امر تبلیغ، در موثر واقع شدن فعالیت های مبلغان می تواند نقش به سزایی را دارد. استفاده از قالب هایی مانند؛ اردو، مسابقه و موارد مشابه که بتواند در حل مساله به ما کمک کند باید در فعالیت های تبلیغی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این آمادگی را دارد که از تمامی قالب های مورد نیاز در مسیر فعالیت های تبلیغی حمایت کند.

دکتر جعفری استمرار فعالیت های فرهنگی را یکی از عوامل مهم تبلیغ موفق برشمرد و افزود: استمرار فعالیت های تبلیغی در قالب "پشتیبانی فرهنگی"، جهت موفقیت در امر تبلیغ یک امر لازم و بدیهی است. مبلغان برای این مورد یک مسیر ارتباطی بین خود و مخاطب ایجاد کنند. فضای مجازی می تواند یکی از راحت ترین این مسیرها باشد.

مدیرکل تبلیغ تخصصی گفت: در دیداری که مسئولین دفتر تبلیغات با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان فرمودند: مبلغ وقتی در جایی تبلیغ می رود باید افرادی را تربیت کند که اگر سال بعد نتوانست به آنجا برود فعالیت های فرهنگی توسط آن فرد صورت گیرد. این سخن رهبر انقلاب بر لزوم استعدایابی و شناسایی فعالان فرهنگی به عنوان مبلغ یار دلالت می کند.

دکتر جعفری بیان کرد: مستند سازی و الگو قرار دادن فعالیت های صورت گرفته از مهمترین بخش هایی است باید به آن توجه کرد، فعالیت های مساله محور و متمرکز، کمتر در سوابق فرهنگی و تبلیغی سازمان ها و حتی گروه های تبلیغی به چشم می آید. ضروری است این تجارب، مستندسازی و برای دیگر گروه های تبلیغی الگو واقع شود.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.