مدیر کل تبلیغ عمومی تاکید کرد:

لزوم افزایش، توانمندسازی و بکار گیری خواهران طلبه و فارغ التحصیل در عرصه تبلیغ

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی در جلسه بررسی فرصت ها و ظرفیتهای اداره کل تبلیغ عمومی و امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران بر لزوم افزایش حمایت ها در توانمند سازی تبلیغی و بکار گیری خواهران طلبه به ویژه فارغ التحصیلان این بخش در امر تبلیغ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه بررسی فرصت ها و ظرفیتهای اداره کل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی و امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی و مدیرکل وسایر همکاران امور داشن آموختگان حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کمال، ضمن خیر مقدم و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء بیان داشت: یکی از مباحث و دغدغه های اصلی و جدی دفتر تبلیغات اسلامی افزایش حمایت در جذب، توانمندسازی و بکار گیری خواهران طلبه توانمند و آموزش دیده و به ویژه فارغ التحصیلان این بخش می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال گفت: با توجه به افزایش آسیب های مختلف در حوزه دختران که ناشی از برنامه ریزی دشمنان، فضای مجازی و برخی از برنامه ریزی و رویکردهای غلط در حوزه فرهنگی و اجتماعی مرتبط با بخش دختران وبانوان است، افزایش برنامه ریزی و تلاش در جهت حضور بیشتر طلاب توانمند خواهر در عرصه های مختلف تبلیغی از جمله در حوزه تعمیق باورهای دینی، پاسخ به شبهات و مقابله با آسیب های اجتماعی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه، استفاده و بهره گیری از افراد کارشناس دینی و حوزوی در امر تبلیغ دین را امری بسیار مهم برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور و حضور مبلغات و خواهران طلبه و فارغ التحصیل، نباید امر تبلیغ دین و هدایت دختران وبانوان را بدست افراد کم سواد سپرد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال با اشاره به اهمیت فراوان بکارگیری خواهران طلبه توانمند و آموزش دیده و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران در عرصه تبلیغ اظهار داشت: طلاب خواهر بعد از اتمام تحصیل عموماً با یک بلاتکلیفی و نگرانی نسبت به فعالیت های حوزوی و تبلیغی خود مواجه می شوند، تعدادی از آنان بعد از اتمام تحصیل با توجه به ازدواج و مسائل خانوادگی، شرایط تبلیغ برای آنان فراهم نمی شود، وظیفه ما خادمان در عرصه تبلیغ دین این است که با برنامه ریزی، تعامل و همکاری مناسب، زمینه های تبلیغ را برای آنان فراهم کرده و مورد حمایت قرار دهیم.

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار داشت: خواهران طلبه توانمند و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه از طریق آموزش های مختلف مهارت های تبلیغی و نظری می توانند با تشکیل گروه های تبلیغی در حوزه های دانش آموزی، بالینی، زندان ها و کمپ های ترک اعتیاد، خانواده و حجاب و عفاف نقش تربیتی و هدایتی بسیار تاثیرگذاری در میان دختران و بانوان جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کمال در پایان، ضمن تاکید بر افزایش توانمندی تبلیغی خواهران طلبه، برنامه ریزی در جهت افزایش مهارت های زندگی و اشتغال زایی آنان به منظور کمک به معیشت و اقتصاد خانواده را یاد آور شد.

گفتنی است در این جلسه جناب آقای برگستانی مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران و سایر همکاران این بخش در خصوص مشکلات، آسیب ها و ظرفیت های فراوان خواهران طلبه و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور و راه های بهره گیری بهتر از این ظرفیت مطالبی بیان کرد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.