سیره اخلاقی امام عسکری علیه السلام

تاریخ انتشار:
امام حسن عسکری علیه السلام در اوج محدویت دستگاه خلافت عباسی بود. همیشه نگهبانان تحت تاثیر سیره رفتاری و گفتاری امام قرار می گرفتند.
شهادت امام حسن عسکری

پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، سیره اخلاقی امام عسکری علیه السلام

امام حسن عسکری علیه السلام در اوج محدویت دستگاه خلافت عباسی بود. همیشه نگهبانان تحت تاثیر سیره رفتاری و گفتاری امام قرار می گرفتند. سخنان وی نه تنها در ان زندانبان زشت سیرت هیچ گونه تاثیری نداشت، بلکه وی تصمیم گرفت حضرت امام حسن علیه السلام را به قتل برساند. او بعد از اجازه از اربابان ستمگر خود، امام را در (برکه السباع) و در میان حیوانات درنده و وحشی رها ساخت و هیچ گونه تردیدی نداشت که ان حضرت به سمت حیوانات وحشی کشته خواهد شد؛ اما بعد از لحظاتی به همراه همکارانش مشاهده کرد که امام عسکری علیه السلام در گوشه ای به نماز ایستاده و حیوانات وحشی گرداگرد حضرت با کمال خضوع و احترام سر به زیر انداخته اند.

هنگامی که امام را به یک زندانبان خشن و قسی القلب به نام نحریر سپردند، ان مرد ستم پیشه طبق دستور سرکردگان خود بر ان حضرت سخت گرفت و از ازار و اذیتش ذره ای فرو گذاری نکرد. همسر نحریر وی را از این عمل باز داشته و با یاداوری مراتب عبادت، اطاعت و پرهیزگاری امام، شوهرش را از عاقبت شوم اذیت و شکنجه حضرت عسکری علیه السلام ترسانیده، پیوسته سعی می کرد که از فشارهای نحریر بر امام علیه السلام بکاهد؛ اما سخنان وی نه تنها در ان زندانبان زشت سیرت هیچ گونه تاثیری نداشت، بلکه وی تصمیم گرفت حضرت امام حسن علیه السلام را به قتل برساند. او بعد از اجازه از اربابان ستمگر خود، امام را در (برکه السباع) و در میان حیوانات درنده و وحشی رها ساخت و هیچ گونه تردیدی نداشت که ان حضرت به سمت حیوانات وحشی کشته خواهد شد؛ اما بعد از لحظاتی به همراه همکارانش مشاهده کرد که امام عسکری علیه السلام در گوشه ای به نماز ایستاده و حیوانات وحشی گرداگرد حضرت با کمال خضوع و احترام سر به زیر انداخته اند. در اینجا بود که امام را فورا از ان محل بیرون اوردند و به منزلش بردند.

منبع: سایت حوزه نت

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.