به همت اداره کل تبلیغ تخصصی برگزار شد؛

نشست"نقش وحدت در تمدن نوین اسلامی"

تاریخ انتشار:
به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جلسه "نقش وحدت در تمدن نوین اسلامی" با حضور مبلغان نخبه در سالن شیخ طوسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جلسه "نقش وحدت در تمدن نوین اسلامی" با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و جمعی از مبلغان نخبه در سالن شیخ طوسی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان اظهار داشت: از آنجایی که تمدن اسلامی به برکت وجود پیامبر رحمت با آوردن دین اسلام و قرآن کریم و تبدیل شهر یثرب به مدینه النبی(ص) زندگی اجتماعی با آداب و رسوم وفرهنگ اسلامی آغاز گردید و هم اکنون مسلمانان به داشتن چنین قدمت تمدنی افتخار و خود را صاحب تمدن و فرهنگ اصیل اسلامی می دانند.

وی در ادامه افزود: طبیعی است برای توسعه و روزآمد کردن تمدن اسلامی با عنوان "تمدن نوین اسلامی" باید از تمام ظرفیت های جهان اسلام بهره برد و تنازعات و اختلافات کنار گذاشته شود تا به فرموده قرآن کریم، امت اسلامی متفرق نشود.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان با اشاره به بزرگترین ظرفیت مسلمین در ایجاد تمدن نوین اسلامی بیان کرد: مهمترین و بزرگترین ظرفیت مسلمین در ایجاد تمدن نوین اسلامی  سرمایه عظیم انسانی و جمعیت بیش از یک و نیم ملیارد نفری آنان است.

حجت الاسلام عباس زاده  گفت: هرچه توان داریم باید این جمعیت عظیم مسلمانان را هم صدا و همدل کنیم و با تکیه بر مشترکاتمان امت واحده پیامبر(ص)را به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی سوق دهیم، بی شک ظرفیت‌های عظیم شیعه مانند زیارت اربعین، انتظار فرج، بقاع متبرکه ائمه اطهار(ع) وامام زاده ها، نهضت انسان ساز عاشورا و... کمک شایانی به این حرکت خواهد داشت.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان اظهار داشت: بر این اساس انتظار می رود مبلغان نخبه که از اساتید طراز اول حوزه می باشند با تکیه بر دانش وتجربه با تأسی به سیره بزرگان دین با علمای فرق اهل سنت در تعامل باشند و راههای تفرقه اندازی وفتنه انگیزی استکبار جهانی را در اقصی نقاط بلاد اسلامی مسدود سازند تا ثمره شیرین وحدت امت اسلامی "تمدن نوین اسلامی" در عالم باشد.

گفتنی است در ادامه این جلسه مبلغان نخبه اعزامی به مناطق مشترک آیات و حجج اسلام؛ محمدی خراسانی، فاضل گلپایگانی، نظری منفرد، واعظ موسوی، قادری، زمانی و براتی به ارائه تجارب خود از اعزام های مذکور پرداختند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.