معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

تجارب اعزام به مناطق مشترک ثبت و به مبلغان جوان ارائه گردد

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه نقش وحدت در تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: خاطرات و تجارب نخبگان تبلیغی از اعزام ها به مناطق مشترک باید ثبت و در قالب کتاب یا مقاله جهت استفاده مبلغان و طلاب جوان منتشر گردد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جلسه "نقش وحدت در تمدن نوین اسلامی" با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و جمعی از مبلغان نخبه در سالن شیخ طوسی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن خیر مقدم به مبلغان نخبه از زحمات دکتر جعفری مدیرکل اداره تبلیغ تخصصی، حجت الاسلام عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان و دکتر سلیمانی که پیگری طرح اعزام مبلغان نخبه به مناطق مشترک در قطب تعمیق باورهای دینی بود تقدیر و تشکر نمود.

دکتر روستاآزاد اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی در سال های اخیر به جای پرداختن به موضوعات متعدد فرهنگی، علمی و فکری، امکانات خود را متمرکز در موضوعات اولویت دار و مهم تحت عنوان 4 قطب تعمیق باورهای دینی، نظام سیاسی اسلامی، اخلاق و سبک زندگی و قطب علوم اسلامی انسانی نموده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: موضوع گفتگوی عالمانه اساتید حوزه و نخبگان تبلیغی با علمای اهل سنت در مناطق مشترک تحت قطب تعمیق باورهای دینی شکل گرفته و سعی شده است این دیدار و گفتگوها در یک فضای کاملاً دوستانه و غیر رسمی انجام شود. 

وی در ادامه افزود: هم نخبگان تبلیغی که به مناطق مشترک اعزام می شوند و هم همکاران ما در معاونت فرهنگی و تبلیغی تلاش نمایند تا خاطرات و تجارب این اعزام ها به صورت کامل ثبت و ضبط و جهت بهرمندی طلاب و مبلغان جوان ازاین تجارب تبلیغی در قالب کتاب، مقاله و ... منتشر گردد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد تصریح کرد: گفتگو، تعامل و دیدار با علمای اهل سنت از قدیم در سیره علمای برجسته شیعی همچون کاشف الغطا، آیت الله بروجردی و نمونه بارز آن در سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به وضوح دیده می شود. 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امام راحل عظیم الشأن درخصوص بحث مذکور می فرمایند: اگر قومی با ما موافق نبودند نباید به مناسبت احراز و عداوت کلی زمزمه مخالفت کلی سر داد و حرف حق را هم به جهت مخالفت با آنها قائل نشویم و الا باید با تمام الهیون عالم بنای مخالفت گذاشته و اعتقاد به وحدانیت و توحید را هم از دست بدهیم.

دکتر روستاآزاد اظهار داشت: وحدت،اتحاد، تعامل و عدم مقابله با اهل سنت همواره در سه اصل؛ پافشاری بر اصول، توجه به دشمن مشترک و توجه به مشترکات متمرکز است.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.