به همت مرکز آموزش های کاربردی؛

اردوی آموزشی–زیارتی مبلغان مستقر و طرح هجرت استان کردستان برگزار شد

تاریخ انتشار:
مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با هدف تقویت و ارتقاء سطح علمی و آشناسازی مبلغین و طلاب مناطق آسیب پذیر کشور با مباحث کاربردی ناظر به میدان، اردوی آموزشی–زیارتی مبلغان مستقر و طرح هجرت استان کردستان را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، سیدمحمد علیزاده موسوی سرپرست اداره «آموزش استان ها» مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی، به برگزاری اردوی چهار روزه آموزشی–زیارتی مبلغان مستقر و طرح هجرت استان کردستان به همراه خانواده های آن ها، در تاریخ 5 دی ماه الی 8 دی ماه 1400 در شهر مقدس قم اشاره نمود و به تشریح جزئیات برنامه های این اردو پرداخت.

علیزاده موسوی اظهار داشت: با توجه به عنایت ویژه معاونت فرهنگی و تبلیغی به ضرورت تقویت و ارتقاء سطح علمی و آشناسازی مبلغین و طلاب مناطق آسیب پذیر کشور با مباحث کاربردی ناظر به میدان، اردوی آموزشی و زیارتی طلاب مستقر و طرح هجرت استان کردستان با هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان با رویکردی جدید برنامه ریزی و اجرا شد.

11_7.jpg

سرپرست اداره آموزش استان ها، محور اصلی برنامه های آموزشی این اردو را کارگاه آموزشی دو روزه «رویداد ایده پردازی مسأله محوری فرهنگی» دانست و افزود: در این کارگاه که به عنوان اولین دوره آموزش مسأله محوری ناظر به مسائل سطح جامعه برگزار و مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی بود، طلاب مستقر و طرح هجرت استان کردستان در قالب کارگاهی دو روزه با فرآیند مسأله محوری فرهنگی که شامل سه بخش «مسأله یابی»، «مسأله شناسی» و «حل مسأله» بود، آشنا شده و در قالب 9 گروه، با ایده پردازی در خصوص مسائل موجود در منطقه و محل تبلیغی خود، به رقابت پرداختند و در پایان از گروههای برتر تجلیل به عمل آمد.

وی در ادامه به سایر برنامه های آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: نظر به اینکه برنامه های این اردو بر اساس نیاز سنجی مخاطبین و منطقه جغرافیایی کردستان طرح ریزی گردید، در طول این اردو، برنامه های مختلف کاربردی و مهارتی ویژه مبلغین، همسران و فرزندان طلاب اجرا شد. 

www-balagh-ir-u6901n17134_0.jpg

علیزاده موسوی ابراز داشت: از موضوعات نشست های علمی کاربردی برگزار شده در طول این اردو می توان به «فرزند پروری» توسط استاد حجت الاسلام والمسلمین هادی؛ «نقش سه گانه حضرت زهرا (س)» توسط استاد حجت الاسلام والمسلمین رفیعی؛ «دوره مدیریت مسجد» توسط استاد حجت الاسلام والمسلمین مدرس زاده؛ «اخلاق و آداب تبلیغ» توسط حجت الاسلام والمسلمین پناهنده؛ و «مخاطب شناسی» توسط استاد حجت الاسلام والمسلمین نصیری، اشاره کرد.
سرپرست اداره آموزش استان ها با اشاره به برنامه های آموزشی برای همسران و فرزندان طلاب گفت: در کنار برنامه های آموزشی متنوع طلاب و مبلغین، دو برنامه آموزشی ویژه همسران با عنوان «کارگاه حل تعارض زوجین»، توسط خانم احمدی، و «کارگاه ارتباط موثر»، توسط خانم ابوالحسنی برگزار شد. و همچنین چند برنامه آموزشی مانند کارگاه خلاقیت، کارگاه بازی و سرگرمی و... ویژه فرزندان طلاب، اجرا گردید.

12_0.jpg

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.