رئیس دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد:

طرح ملی «بشیران جوان» در استان قم متمرکز خواهد شد

تاریخ انتشار:
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر قم اظهار داشت: بنا داریم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به وضعیت شهر قم را گسترش دهیم، یکی از طرح‌های در دست بررسی، متمرکز کردن طرح ملی «بشیران جوان» در استان قم است.

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از حوزه، در نشست مشترک سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم با حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که به میزبانی این نهاد حوزوی برگزار شد، طرفین بر اهمیت توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر قم تأکید کردند.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان این که بنا داریم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به وضعیت شهر قم را گسترش دهیم، اظهار داشت: یکی از طرح‌های در دست بررسی، متمرکز کردن طرح ملی «بشیران جوان» در استان قم است.

ضرورت گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در پردیسان
وی در ادامه سخنان خود، بر ضرورت ایجاد زیرساختی مبنی بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر پردیسان قم تأکید کرد و گفت: با توجه به فقدان یک مجموعه فرهنگی متناسب با جمعیت شهر پردیسان و نبود امکانات فرهنگی، رفاهی و ورزشی در این شهر، ایده دیگری را در باب تأسیس یک مجموعه فرهنگی - ورزشی در زمین مربوط به دفتر تبلیغات اسلامی در کنار دانشگاه باقرالعلوم (ع) مد نظر داریم تا برنامه‌های تربیتی برای فرزندان و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی برای خانواده‌ها برگزار شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به آمادگی این نهاد حوزوی در خصوص تأمین زمین مجموعه فرهنگی مذکور و محتوای فرهنگی این طرح پرداخت و تصریح کرد: بنابراین می‌بایست این طرح آماده شود و به عنوان طرحی کلان در ستادی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و با توجه به تأکیدات حضرت آقا در خصوص رسیدگی به وضعیت فرهنگی قم، اگر استاندار محترم و بعضی از نهادهای مسؤول همکاری کنند و ساخت این مجموعه فرهنگی را برعهده بگیرند، دفتر تبلیغات اسلامی آماده است تا زمین را در اختیار قرار دهد و پس از ساخت این مجموعه، محتوای فرهنگی آن را تأمین کند.

لزوم ایجاد مجموعه فرهنگی – ورزشی در پردیسان
وی افزود: اگر این طرح با فکر و پشتوانه قوی ایجاد شود، می‌تواند به پایگاهی برای خانواده‌ها تبدیل گردد.

در این نشست، شاهچراغی با اشاره به نیازهای پردیسان اظهار داشت: اینکه پردیسان نیازمند خدمت رسانی است، شکی نیست، اما برای ایجاد این طرح، می‌بایست آمایشی نسبت به پردیسان انجام شود؛ هر چند که تأکید دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، مگر اینکه پروژه خاصی مثل طرح مذکور ارائه شود.

وی گفت: در این راستا، ابتدا می‌بایست نیازهای پردیسان و زمینه ورود به این مسأله بررسی شود؛ البته در سفر رئیس جمهور به قم، پیش بینی‌هایی برای پردیسان در نظر گرفته شده است.

دفتر تبلیغات اسلامی؛ اجراکننده فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کف میدان عمل
استاندار قم بر حضور همیشه در صحنه دفتر تبلیغات اسلامی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: زمانی که بنده در سپاه حضور داشتم، شاهد بودم که دفتر تبلیغات اسلامی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کف میدان عمل می‌کرد، و این سنت پسندیده باید استمرار یابد.

وی افزود: در حوزه مسائل اجتماعی قم مشکلات زیادی وجود دارد و در سفر رئیس جمهور به قم به تأکیدات حضرت آقا نسبت به وضعیت فرهنگی و اجتماعی قم تأکیداتی صورت گرفت و نیازهای موجود را مطرح کردیم.

با حرف‌های حماسی و شعاری کاری انجام نمی‌شود
شاهچراغی با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در قم انجام می‌شود، اما نیازمند فعالیت‌های بیشتری هستیم، اظهار داشت: در قم باید نسبت به مسأله طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی اقداماتی صورت گیرد.

وی ضمن استقبال از طرح ایجاد مجموعه فرهنگی در پردیسان و اعلام همکاری استانداری گفت: طرحی قابل دفاع و قابل اطمینان از جهت خروجی، دسته بندی و آماده و ارائه شود و در این راستا نیز دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

استاندار قم در پایان تصریح کرد: در سفرهای آخر هفته به شهرها و روستاهای قم مشاهده می‌کنیم که بسیاری از خدمات اداری در استان متوقف بر تصمیم‌های کوچک است که در استانداری در حال پیگیری همین تصمیمات هستیم.

پیشنهاد ایجاد دبیرخانه یا شورای فرهنگی - اجتماعی در استانداری
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نشست، پیشنهاد ایجاد یک دبیرخانه یا شورای فرهنگی - اجتماعی در استانداری با هدف تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی استان و کمک به استاندار در این زمینه را ارائه کرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم ورود و کمک مجموعه‌های صنفی به مسائل اجتماعی، پیشنهادی مبنی بر ایجاد صندوق اجتماعی - فرهنگی و لزوم مشارکت مالی واحدهای صنفی در این صندوق را مطرح کرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.