معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

لزوم تجمیع آثار و محتوای تولیدی دفتر تبلیغات اسلامی در موضوع شهدای روحانیت

تاریخ انتشار:
حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد گفت: برگزاری نمایشگاه کنگره 4000 شهید روحانیت فرصت مناسبی است که بانک اطلاعات شهدای روحانی به روزرسانی و آثار تولید شده در بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی در این خصوص تجمیع گردد.
لزوم تجمیع آثار و محتوای تولیدی دفتر تبلیغات اسلامی در موضوع شهدای روحانیت

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه هماهنگی نمایشگاه کنگره 4000 شهید روحانیت با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مخدوم مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی در سالن شهید سلیمانی معاونت فرهنگی و تبلیغی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روستاآزاد در ابتدای مطالب خود با اشاره به عدم برگزاری کنگره 4000 شهید روحانیت در انتهای سال گذشته به دلیل وضع کرونایی کشور اظهار داشت: با توجه به وضع کرونایی کشور در اسفند سال گذشته و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی کنگره 4000 شهید روحانیت که قرار بود با حضور ریاست محترم جمهور و مراجع عظام برگزار شود این امر به هفته اول خرداد ماه سال جاری موکول شد.

وی در ادامه افزود: در جلسات مقدماتی برگزاری شده مقرر گردید دفتر تبلیغات اسلامی که به عنوان یک نهاد انقلابی تشکیل شده در قبل از شروع جنگ تحمیلی و فعال و حاضر در دوران دفاع مقدس، بخشی از تامین محتوای نمایشگاه کنگره شهدای روحانیت را بر عهده بگیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: بحث تامین محتوای نمایشگاه کنگره 4000 شهید روحانیت، فرصتی مناسب برای به روزرسانی اطلاعات و مطالب موجود در عرصه دفاع مقدس و شهدای روحانیت می باشد. علی رغم سابقه ارزشمندی که دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه جذب، ساماندهی و اعزام و همچنین حمایت های پسینی از خانواده شهدای روحانیت دارد اما این سابقه در دوران پس از جنگ مورد غفلت واقع شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روستاآزاد گفت: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در راستای تبیین نقش روحانیت و دفتر تبلیغات در ایام دفاع مقدس اقدام به ضبط حدود 90 مصاحبه شفاهی از پیشکسوتان عرصه تبلیغ و حاضر در جبهه ها نموده است که تعدا 30 مورد از آن به تازگی صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، تاکنون برای ۴۱۸۲نفر از این شهدای گرانقدر پرونده تشکیل داده خاطرنشان کرد: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تاکنون گام های بسیار بلندی را در جمع آوری آثار شهدا، برگزاری یادواره های آنها، دیدار با خانواده آن بزرگواران، تنظیم و تدوین نوشته ها و وصیت نامه های آنان انجام داده و درهمین خصوص نرم افزار شهدای روحانی که شامل لیست شهدای روحانی، اطلاعات محل تولد، مذهب، تحصیلات کلاسیک وحوزوی، تاریخ اعزام وشهادت آن بزرگواران واطلاعات تفصیلی در خصوص محل شهادت، نوع شهادت و... انتشار یافته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روستاآزاد بر لزوم همکاری هرچه بیشتر در جهت به روزرسانی اطلاعات موجود از شهدای روحانی در دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد و گفت: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نظر دارد با همکاری روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، اقدام به تکمل و به روزرسانی نرم افزار اطلاعات شهدای روحانیت، نماید.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به بازخوانی پرونده های اعزام به جبهه مبلغان مشهور بیان کرد: اقدامی دیگر که در خصوص تامین محتوای نمایشگاه کنگره 4000 شهید روحانیت صورت پذیرفته است بازخوانی پرونده های اعزام مبلغان مشهور به جبهه ها می باشد که مقرر شد در ایام برگزاری کنگره این پرونده ها به صورت آلبوم عکس در معرض بازدید عموم قرار گیرد.

در پایان مطالب خود بر لزوم تجمیع آثار و محتوای تولیدی دفتر تبلیغات اسلامی در موضوع شهدای روحانیت اشاره کرد و گفت: آثار بسیاری در خصوص شهدای روحانیت در بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شده است که جا دارد مسئولین روابط عمومی دفتر تبلیغات نسبت به تجمیع این آثار اقدامات لازم را انجام دهد.

 

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.