معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

اثر بخشی فعالیت های تبلیغی نیازمند رویکرد آگاهانه و عالمانه می باشد

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان بوئین زهرا اظهار داشت: فعالیت های تبلیغی زمانی تاثیر گذار خواهد بود که با رویکرد آگاهانه و عالمانه صورت گیرد.
اثر بخشی فعالیت های تبلیغی نیازمند رویکرد آگاهانه و عالمانه می باشد

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله رضوانی و محمد ادیب رامندی امام جمعه و فرماندار شهرستان بویین زهرا با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام جواد علیه السلام، با اشاره به روایت «افضل الاعمال الاخلاص» از آن امام همام بیان داشت: اخلاص به عنوان یک نقشه راه بر تمام فعالیت های انسان می تواند تاثیرگذار باشد. امام جواد علیه السلام اخلاص را نه یک عبادت ساده بلکه برترین عبادات بر شمرده است.

وی بیان کرد: در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولین قوه قضائیه، ایشان با اشاره به آیه 41 سوره حج (الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ) بر ضرورت ورود مسئولین در ایجاد تمام جهات "معروف" و مقابله با "منکر" و بستر های آن در جامعه اسلامی تاکید نمودند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تاریخچه تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی 2 ماه پس از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، به دستور امام خمینی (ره) تاسیس و به صورت مستمر مورد حمایت امام راحل قرار می گرفت و در نهایت در تاریخ 16 اردیبهشت 1358 این نهاد فرهنگی به صورت رسمی فعالیت های خود را آغاز نموده است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون پس از گذشت 40 سال از تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی، این نهاد فرهنگی و تبلیغی با فعالیت در عرصه عمومی و تخصصی امر تبلیغ و همچنین برگزاری جلسات متعدد آموزش های کاربردی و مورد نیاز مبلغان، سعی نموده است سطح کیفی و کمّی فعالیت های خود را ارتقاء دهد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ورود دفتر تبلیغات اسلامی به دو موضوع «گروه های تبلیغی» و «تبلیغ مساله محور» را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: از جمله اقدامات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی علاوه بر وظیفه اعزام مبلغان در ایام تبلیغی، پرداختن به دو موضوع مهم «گروه های تبلیغی و جهادی» و «تبلیغ مساله محور» و تشکیل پرونده و اعزام مبلغان بر اساس تخصص، می باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: بالغ بر 2400 مبلغ در قالب 30 رشته تخصصی مانند «کودک و نوجوان»، «روانشناسی»، «دانش آموزی»، «تبلیغ بالینی» و ... تحت نظر اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت می باشند.

وی رویکرد آگاهانه و عالمانه در فعالیت های تبلیغی را امری ضروری برشمرد و بیان کرد: رفع آسیب های اجتماعی نیازمند مداخله علمی در کنار امر تبلیغ می باشد و فعالیت های تبلغی زمانی تاثیر گذار خواهد بود که با رویکرد آگاهانه و عالمانه صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی با ارتقاء سطح علمی و عملی مبلغان، بهره گیری از روش های نوین در امر تبلیغ و همچنین اعزام های تخصصی گامی متفاوت و نو در جهت ایجاد فعالیت های تبلیغی با رویکرد عالمانه و آگاهانه برداشته اشت.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی، اباذر جعفری مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حضور داشته و از ظرفیت های موجود در این بخش ها سخن گفتند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.