معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اظهار داشت:

فعالیت های کلان اقتصادی کشور معطّل برجام نمانده است

تاریخ انتشار:
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پنجمین و آخرین نشست از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم اظهار داشت: دولت سیزدهم به طور جدی پیگیر برجام بوده لکن فعالیت های کلان اقتصادی کشور منوط به برجام نکرده است
فعالیت های کلان اقتصادی کشور معطّل برجام نمانده است

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پنجمین و آخرین نشست از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم ۱۴۰۱ با محوریت «جهاد تبیین» صبح امروز چهارشنبه ۵ مردادماه با حضور مبلغان و سخنرانی مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه  با موضوع «ظرفیت های اقتصادی در حوزه دیپلماسی» در سالن همایش های غدیر برگزار شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ابتدای سخنان خود به موضوع افزایش روابط سیاسی و اقتصادی با کشور های مختلف در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در دولیت سیزدهم توجه به روابط با کشورهای همسایه به عنوان یک موضوع دارای اولویت قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی کشور منوط به برجام نمی باشد افزود: در مراودات سیاسی تمام تلاش ها در جهت احیای برجام صورت می گیرد لکن فعالیت های کلان اقتصادی کشور منوط به برجام نمی باشد.

سفیر اسبق ایران در مسکو اظهار داشت: وزارت امور خارجه پیگیر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکای لاتین بوده و این فعالیت ها در راستای توسعه صادرات محصولات ایرانی به ویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی و شرکت های دانش بنیان می باشد.

صفری به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۴۵۰ به ۶۵۰ شرکت اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون در سه ماهه نخست سال جاری صادرات شرکت‌های دانش بنیان به ۸۳۶ میلیون دلار رسیده، در حالیکه سال گذشته حجم صادرات این شرکت‌ها ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اظهار داشت: فعالیت های اقتصادی که هم اکنون در حال اجرا می باشد بر 7 مولفه مهم و استراتژیک چون؛ «صادرات»، «واردات هوشمند»، «انتقال تکنولوژی نرم افزاری»، «صدور خدمات مهندسی»، «تقویت شرکت های دانش بنیان»، «سرمایه گذاری کشور های خارجی» و «ترانزیت و حمل ونقل» صورت می پذیرد.

وی در ادامه توجه به موضوع «تامین امنیت غذایی» را امری مهم برشمرد و افزود: در راستای مساله مهم «تامین امنیت غذایی»، حدود 3 میلیون تن گندم در سال جاری به قیمت کمتر و سرعت بیشتر وارد کشور شده که در پایان امسال این عدد به 6 میلیون تن خواهد رسید.

صفری به ظرفیت بکارگیری نیروهای فنی و مهندسی در کشور قزاقزستان اشاره کرد و گفت: کشورهایی چون قزاقستان با توجه به عدم وجود نیروی انسانی فنی سطح بالا، ظرفیت بکارگیری مهندسان کشور ایران دارا بوده و مسئولین می توانند با یک دیپلماسی فعال از این ظرفیت استفاده نماید.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.