مدیر موسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت:

ثبات قدم رزمندگان دفاع مقدس نتیجه حضور مبلغان در جبهه ها بود

تاریخ انتشار:
مدیر موسسه روایت سیره شهدا در همایش «نقش مبلغان در دفاع مقدس» اظهار داشت: صلابت، ایمان و ثبات قدم رزمندگان در جبهه های جنگ نتیجه فعالیت ها و حضور مبلغان و طلاب حوزه های علمیه در دوران دفاع مقدس بود.
ثبات قدم رزمندگان دفاع مقدس نتیجه حضور مبلغان در جبهه ها بود

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان مدیر موسسه روایت سیره شهدا، در همایش «نقش مبلغان در دفاع مقدس» که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پنجشنبه 7 مهرماه در سالن همایش های غدیر برگزار شد بیان کرد: در دوران دفاع مقدس برای پیروز شدن در عملیات ها، صرف آمادگی از لحاظ نظامی و تسلیحاتی کافی نبوده بلکه رزمندگان از جهت انگیزه و اعتماد به نفس، نیاز به آمادگی نیز داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان با بیان اهمیت حضور رزمندگان در ایام دفاع مقدس اظهار داشت: حضور مبلغان و طلاب حوزه های علمیه با نشر معارف دینی، ولایی و توحیدی باعث آمادگی معنوی و فکری رزمندگان می شد. 

وی در ادامه به آیه 60 سوره انفال اشاره کرد و افزود: آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ » که دلالت بر قدرت داشتن در هنگامه نبرد با دشمنان دلالت می کند، این قدرت فقط خلاصه در تجهیزات نظامی نبوده بلکه از لحاظ عقیده نیز، نیروهای اسلام باید به مرتبه از کمال رسیده تا شبهات دشمن در میدان جنگ باعث لغزش آنان نگردد.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا خاطر نشان کرد: حضور روحانیون و مبلغان در جبهه ها حس خداباوری و توحید را در روحیه رزمندگان متبلور می کرد. حضور مبلغانی مانند ابوترابی ها نه تنها باعث هدایت نیروهای اسلام قرار می گرفت بلکه با رفتار خود در ایام اسارت توانست جمعی از نیروهای عراق را متحول و به مذهب شیعه دعوت نماید.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان در پایان مطالب خود به آمار شهدای روحانیت اشاره کرد و گفت: آمار شهدای روحانیت دلیل بر پیشگامی حضور این قشر در زمان  دفاع مقدس بوده و نشان می دهد علاوه بر اینکه پیگیر وظایف تبلیغی خود بودند به مباحث رزمی نیز می پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.