پرسمان| آیا حق مسلّم ما نیست که نوع پوشش خودمونو انتخاب بکنيم و نبايد حجاب اجباری باشد و باید اختياری باشد!

تاریخ انتشار:
حجاب اجباری یا اختیاری؟!
حجاب اجباری یا اختیاری؟!

 پاسخ: اولا: حقیقت آن است که اکثریت مردم ایران به عفت معتقد و ملتزمند. هر چند در محدوده پوشش با هم متفاوتند. برخی کمی سهل‌تر می‌گیرند و ایمانشان آن چنان قوی نیست که حجاب شرعی را کامل رعایت کنند، اما آن‌ها نیز مخالف نوع پوشش مرسوم در برخی کشورهای دیگر هستند و کشور ما هنوز توانسته با عفت، خانواده را حفظ کند. بنابراین نباید فریب اقلیت محدودی را خورد که شهوات مبتذل، نهایت درجه آرمان‌های آن‌هاست و با چشم بسته، می‌خواهند آینده و سعادت خویش را قربانی شهوات زودگذر کنند. این طایفه غرضشان از رها کردن عفت به صرف کنار گذاشتن یک روسری نیست و خواسته‌های اصلی آنان چیزی است که اکثریت ملت با آن مخالفند.

 ثانیا: اگر به عمل خلاف قانون آزادی می‌گویند، در هیچ نقطه‌ای از جهان چنین آزادی‌ای مقبول نیست و هیچ عاقلی نیز عمل بر خلاف قانون را یک مزیت نمی‌شمارد و افرادی که بر خلاف قانون عمل می‌کنند، مجرم خوانده می‌شود و هیچ جا به یواشکی برداشتن اموال دیگران آزادی نمی‌گویند. بلکه آن را جرم می‌شمارند.

 در حال حاضر مطابق قوانینی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصویب کرده‌اند، رعایت حجاب در کشور الزامی است و تا زمانی که قانون توسط نمایندگان تغییر داده نشده، باید به آن احترام گذاشت چرا که قانونمداری عامل مهمی برای داشتن جامعه‌ای متعالی است.

 ثالثا: قبل از هر چیز باید دقت کنیم که معیار و ملاک ما، منطق است. اگر برای عملی منطق و دلیل خرد پسند، وجود داشته باشد، آن را قبول می‌کنیم. اما اگر ما را مجبور بر کاری غیر منطقی کنند، طبیعتا آن را نمی‌پسندیم. معیار بد بودن، صرف مجبور کردن نیست! بلکه مجبور کردن در بسیاری از موارد نیکو و بلکه ضروری است. آیا اگر کسی بخواهد به حقوق دیگری تجاوز کند و مثلا اموال او را بدزدد نباید او را مجبور کرد که از ستم دست بکشد؟ یا حتی اگر کسی بخواهد بدون مجوز و تخصص، مطب پزشکی دایر کند، نباید او را مجبور به تعطیلی آن مطب کنیم؟

 رابعا: اصل این ادعا که کسی پوشش غیر عفیفانه را آزادی بنامد، توهین به آزادی و به ابتذال کشاندن آن است و کسانی که سطح دغدغه‌های آنان چنین نازل شده است، باید بیدار شوند. آیا آزادی از سلطه و استکبار، باید دغدغه آزادی جویان باشد یا آزادی از ضوابط پوشش؟ آیا آزادی از قید عادات و رسوم خرافی مهم‌تر است یا جلوه‌گری در خیابان‌ها و تبدیل کردن معابر عمومی به صحنه ترسیم انواع جاذبه‌های جنسی؟ این تصویرهای خیالی که بزرگترین آرزوی یک زن را وزیدن باد در لا به لای موهایش ترسیم کنند، عملیات روانی رذیلانه‌ای است که یک انسان و آرمان‌هایش را چنین سطحی می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.