عضو شورای عالی امنیت ملی بیان کرد:

موفقیت های کشور مرهون مؤلفه و باورهای دینی

تاریخ انتشار:
سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی در سلسله نشست های جهاد تبیین که با موضوع «امید به آینده انقلاب؛ واقعی یا موهوم» برگزار شد تاکید کرد:موفقیت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران مرهون و مدیون مؤلفه های اسلامی و باورهای دینی می باشد.
موفقیت های کشور مرهون مؤلفه و باورهای دینی

به گزارش خبرنگار بلاغ، سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی در سلسله نشست های جهاد تبیین که با موضوع «امید به آینده انقلاب؛ واقعی یا موهوم» برگزار شد بیان کرد: همانطور که در مسائل و علوم تجربی میتوان با در نظر گرفتن مولفه ها، آینده آن را تصور کرد، آینده انقلاب اسلامی نیز مانند تمامی حوادث و رخدادهایی که تا کنون در جهان هستی صورت پذیرفته، قابل تصور است.

عضو شورای عالی امنیت ملی، داشتن یک تکیه گاه قطعی و ابطال ناپذیر را ضامن موفقیت یک جامعه برشمرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که بر پایه مؤلفه های اسلامی که تمامی آن قطعی و ابطال ناپذیر است ایجاد شده و در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. قوانینی که خداوند در قرآن کریم برای رشد و تعالی انسان آن رابیان کرده است می تواند این اطمینان را به مخاطبان خود بدهد که سرانجام نیک، پیش روی آنان است.

جلیلی با اشاره به آیه 43 سوره فاطر، سنت های الهی را قطعی و غیرقابل تغییر دانست و اظهار داشت: آیه «فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللهِ تَبْديلاً وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللهِ تَحْويلاً» به ما آموزش می دهد اگر قوانین اسلامی و مؤلفه های دینی در متن جامعه رعایت شود،  از آن طرف هم سنت خداوند مبنی بر این است که مومنین را نصرت دهد «كَانَ حَقًّا عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ» و این سنت هیچگاه تبدیل و تغییر نخواهد یافت.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: یکی از افتخارات ما این است که اگر می‌گوییم قرآن معجزه است فقط منظورمان ابعاد فصاحت و بلاغت آن نبوده بلکه در همه موارد قطعی و غیرقابل ابطال است و دستورات آن ضامن موفقیت بشر می باشد.

وی در ادامه گفت: اگر ما این مسائل را یک زمانی مطالعه می‌کردیم و باور قرآنی ما بود؛ به برکت انقلاب اسلامی این موارد دیگر فقط باورمان نیست بلکه در عرصه زندگی تجربه کرده ایم.

جلیلی بیان داشت: قرآن می‌فرماید اگر ایمان و عمل صالح در کنار هم جمع شوند، نتیجه آن زندگی و حیات طیبه خواهد بود و باعث نیک‌فرجامی در آخرت می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ایمان و عمل صالح هرکدام یک شاخص و مؤلفه‌هایی دارد تا با رعایت و در نظر گرفتن آن به فرجام نیک برسیم، باور ما این است که امروز این حیات را پیدا کرده ایم که مرهون مؤلفه‌هایی است که ما آن را از حوزه‌های علمیه گرفته‌ایم.

جلیلی گفت: اگر در صنعت هسته ای، شاهد موفقیت های بسیار بودیم و جزء 13 کشور دنیا در عرصه چرخه کامل سوخت هسته ای هستیم را مدیون فیزیکدانان و دانشمندان هسته ای نماز شب خوانی مانند شهید شهریاری می باشیم.

وی ادامه داد: اگر نظام ما امروز قدرتی پیدا کرده و به حیات طیبه‌ رسیده ما آن را مدیون حوزه‌های علمیه هستیم، البته تداوم این حیات طیبه و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی منوط به مراقبت و نگهداری آن نیز می باشد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به آیه 7 سوره محمد، استمرار پیروزی جبهه حق را در گرو یاری کردن دین خدا برشمرد و گفت: موفقیت در دفاع مقدس، در برابر تحریم های اقتصادی و اصل ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون رعایت قوانین اسلامی و در جهت یاری رساندن به دین مبین اسلام بوده و با توجه به آیه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم» هم اکنون نیز اگر بخواهیم به موفقیت های دیگر در عرصه های مختلف، دست پیدا کنیم می بایست فعالیت های ما بر اساس مؤلفه های دینی و باورهای اسلامی صورت پذیرد.

جلیلی تصریح کرد: امروز دشمنان، خود بر قدرت ایران اذعان نموده و از این موضوع هراسان هستند؛ آن‌ها در دوران های مختلف زمانی حداکثر فشارها را بر ملت وارد کردند و هزینه‌های هنگفتی برای لطمه زدن به ملت در این 43 سال انجام داده اند، اما در مقابل ملت ما با وجود همه این فشارها، دشمنان را شکست داده و کسانی که ادعای ابرقدرتی دارند امروز معتقدند در برابر ملت ایران شکست عظیمی را متحمل شده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ملت عزیز ایران در جنگ سخت با دشمنان نظام توانسته با تکیه بر نرم افزار ایمان به خداوند متعال، پیروز میدان شوند، در جنگ نرم نیز قطعا دشمن را در عرصه های مختلف شکست خواهند داد. البته لازمه این پیروزی حفظ و ارتقا باورهای دینی بوده که حوزه های علمیه این وظیفه را برعهده دارند.

وی در ادامه افزود: دشمنان هم اکنون علاوه بر شکست در جنگ سخت، به نهایت درماندگی خود رسیده و به عواملی چون دروغگویی واضح، فحاشی های رکیک، فعالیت های ایذائی و ... روی آورده اند.

جلیلی، ظهور قدرت ایران، در پرورش نسل هایی دانست که جان خود را برای این انقلاب فدا خواهند کرد، برشمرد و گفت: قدرت ملت ایران پروش نسل هایی مانند شهید آرمان علی وردی و روح الله عجمیان است که جان خود را در دست می گیرند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.