رئیس مرکز آموزش های کاربردی بیان کرد؛

آموزش بیش از یک میلیون و هشتصدهزار نفر ساعت در سال 1401

تاریخ انتشار:
رئیس مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: فعالیت های آموزشی این مرکز در قالب های آموزشی حضوری و مجازی برگزار و با عنایت و توفیق خداوند متعال و تلاش همکاران گرامی در سال 1401 به میزان بیش از یک میلیون و هشتصدهزار نفر ساعت آموزشی، به صورت دوره، کارگاه و اردویی برگزار گردیده است.
مرکز آموزش های کاربردی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، رئیس مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما، از مجموعه فعالیت های این مرکز در سال 1401 سخن گفت.

سلیمانی در ابتدای مطالب خود اظهار داشت: مرکز آموزش های کاربردی با هدف ارتقای مهارت‌های تبلیغی طلاب و عناصر موثر فرهنگی و در راستای رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی مبنی بر مسئله محوری ، تمام فعالیت های آموزشی خود را با هدف تربیت مبلغ، مربی و مهارت افزایی مبلغین و فعالان فرهنگی با نگاه حل مسائل فرهنگی برنامه ریزی و به مرحله اجرا می رساند.

وی در ادامه افزود: فعالیت های آموزشی این مرکز در قالب های آموزشی حضوری و مجازی برگزار و با عنایت و توفیق خداوند متعال و تلاش همکاران گرامی در سال 1401 به میزان بیش از یک میلیون و هشتصدهزار نفر ساعت آموزشی، به صورت دوره، کارگاه و اردویی برگزار گردیده است.

رئیس مرکز آموزش های کاربردی، فعالیت های آموزشی این مرکز را متناسب با نیازهای روز جامعه و مبلیغن دانست و گفت: برنامه های آموزشی علاوه بر نگاه حل مسائل فرهنگی، کاربردی و متناسب با نیاز های روز جامعه و مبلغین تدوین می شود لذا در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، علاوه بر دوره تربیت استاد جهاد تبیین که از بین مبلغین تخصصی در حوزه دانش آموزی، مشاوره و انقلاب اسلامی جذب شدند، نشست های آموزشی حضوری و مجازی همچون حجاب به منزله کنشگری زن مسلمان، جریان شناسی فعالیت های رسانه ای دشمن در اغتشاشات، آشنایی با تکنیک های رسانه ای و روایت گری و... برگزار گردید.

سلیمانی با اشاره به اهمیت موضوع فرق انحرافی و فعالیت آنان، بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع فرق انحرافی و فعالیت فرق در انحراف عقاید و ترویج شبهات و خرافات، تربیت مبلغ نقد و بررسی فرق انحرافی و عرفان های نوظهور از اهمیت بسزایی برخوردار است که در این زمینه به تولید محتوای چند رسانه ای و برگزاری دوره های آموزشی همچون نقد و بررسی مسیحیت تبشیری، باستان گرایی و زرتشت، مدعی یمانیت، انجمن حجتیه و همچنین تربیت مشاور آسیب دیدگان فرق انحرافی می توان اشاره نمود.

وی «مساله خانواده» را دیگر موضوع مهم و مورد توجه مرکز آموزش های کاربردی برشمرد و افزود: با عنایت به اهمیت نهاد خانواده و تاثیر گذاری و تاثیر پذیری این نهاد، تربیت و تجهیز مبلغین به دانش خانواده با رویکرد اسلامی یکی از اهداف این مجموعه می باشد. لذا محتوای آموزشی چند رسانه ای به مدت 600 ساعت با عنوان تربیت مبلغ تحکیم خانواده در دو سطح مقدماتی و تکمیلی تولید و در حال بهره برداری می باشد.

رئیس مرکز آموزش های کاربردی تصریح کرد: برگزاری دوره های تربیت مربی کودک و نوجوان در سراسر کشور، مهارت کار با خردسالان، تربیت مهد قرآنی، حضور اردویی دانش آموزان از مدارس ابتدایی و متوسطه دخترانه و پسرانه استان قم در مرکز آموزش های کاربردی، راه اندازی و تجهیز اتاق های بازی و اسباب بازی از دیگر فعالیت های آموزشی این مرکز می باشد.

سلیمانی گفت: در حوزه تولید محتوای آموزشی، بالغ بر 140 هزار دقیقه محتوای آموزشی در موضوعات مختلف تولید و در سامانه آموزشی مرکز بارگزاری شده که جزئیات این دوره ها در تارنمای مرکز آموزش های کاربردی به نشانی el.balagh.ir قابل مشاهده می باشد.

وی با بیان ضرورت توجه به رویکرد مسئله محوری دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری دوره آموزشی اظهار داشت: دوره های آموزشی این مرکز مانند دوره های تربیت مربی و مبلغ تحکیم خانواده، تربیت مبلغ امداد فرهنگی، کارگاه های مدد کاری اجتماعی، تربیت مبلغ پیشگیری از اعتیاد، تربیت مربی زیست عفیفانه، تربیت مبلغ غدیر و فاطمیه، تربیت کنشگر جمعیت، تربیت مربی اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت، تربیت استاد جهاد تبیین، بازی وار سازی مفاهیم دینی، منظومه فکری امامین انقلاب، تربیت مبلغ تمدن اسلامی و... بر اساس ضرورت توجه به رویکرد مسئله محوری دفتر تبلیغات اسلامی تنظیم و برگزار شده است.

رئیس مرکز آموزش های کاربردی، تعامل و مشارکت با سایر نهاد های فرهنگی را از سیاست های این مرکز برشمرد و بیان کرد: تعامل و مشارکت با سایر نهاد های فرهنگی در تربیت مبلغ و مهارت افزایی مبلغان دینی یکی از سیاست ها این مجموعه بوده و می باشد، لذا بر اساس همین سیاست گذاری ها، برگزاری دوره های آموزشی و ارتقاء در حوزه دانش و مهارت ویژه طلاب و روحانیون نهاد هایی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد، جامعه المصطفی العالمیه، ستاد اقامه نماز، مرکز مدیریت حوزه های علمیه براداران و خواهران، ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، کمیته فرهنگی اربعین از برنامه های آموزشی سال 1401 این مجموعه بوده است.

سلیمانی در ادامه به موضوع نحوه ثبت درخواست مراکز جهت برگزاری دوره اشاره نمود و گفت: موسسات و نهاد های فرهنگی، حوزه های علمیه خواهران و برادران در سراسر کشور جهت برگزاری دوره های آموزش مجازی با مراجعه به سایت مرکز آموزش های کاربردی با مشاهده عناوین آموزشی درخواست خود را ثبت می کنند که با تلاش همکاران در اسرع وقت به درخواست ها پاسخ داده خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های طلاب و مبلغین بکارگیری بعد از آموزش می باشد که در همین راستا، طلاب و مبلغینی که دوره های مختلف آموزشی را با موفقیت به اتمام میرسانند جهت تشکیل پرونده تبلیغ تخصصی به اداره کل تبلیغ تخصصی معرفی و با توجه به ضوابط و آئین نامه های این اداره کل، تشکیل پرونده و بکار گیری می شوند.

رئیس مرکز آموزش های کاربردی اظهار داشت: در پایان از زحمات و تلاش همه همکاران گرامی به ویژه معاون محترم فرهنگی تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین جناب اقای دکتر روستا آزاد که با هدایت و راهنمایی های خود زمینه این فعالیت و خدمت به مبلغین را فراهم کردند تقدیر و تشکر می کنم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.