معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

هدف از تاسیس و فعالیت حوزه های علمیه نشر خدا خواهی و خدا ترسی است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه نشست هم اندیشی گروه های تبلیغی بیان کرد: باید توجه داشت فعالیت های تبلیغی به منظور رشد و تعالی انسان صورت گیرد که هدف از تاسیس حوزه های علمیه از ابتدا، نشر خدا خواهی و خدا ترسی بوده است.
هدایت جوامع بشری هدف از تاسیس حوزه های علمیه می باشد

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در اردوگاه فرهنگی و تفریحی فردوس وسف، محل برگزاری اردوی سرگروه های تبلیغی ضمن تقدیر از فعالیت های تبلیغی آنان و همچنین تشکر از عوامل برگزاری این اردو، مطالبی را بیان کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تشکیل گروه های تبلیغی، ارائه گزارش، انسجام بخشی گروه ها و دیگر اقدامات اجرایی، از جمله مواردی هستند که به عنوان یک مقدمه برای یک هدف عالی و نهایی که همان انذار و تبشیر برگرفته از آیه (لعلهم یحذرون) صورت می پذیرد.

وی در ادامه هدف از تاسیس و فعالیت حوزه های علمیه را نشر خدا خواهی و خدا ترسی برشمرد و افزود: باید توجه کرد تمام فعالیت هایی که چه در خط مقدم فرهنگی کشور توسط مبلغان صورت می گیرد و چه اقداماتی که در حلقه میانی با همت مسئولین انجام می شود ضرورت دارد تمام این موارد معطوف به آن هدف عالی یعنی «نشر خدا خواهی و خدا ترسی» که اساساً حوزه های علمیه برای این منظور تاسیس شده است، باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بر ضرورت توجه به نتیجه در فعالیت ها در کنار اصل فعالیت محوری اشاره کرد و گفت: در خصوص اهمیت توجه به موضوع «نتیجه محوری» با تتبع در منطق قرآن و سیره معصومین در می یابیم که نتیجه فعالیت در کنار فعالیت محوری از جایگاه مهمی برخوردار است. واژه هایی مانند «لعلهم و لعلکم» در قرآن کریم دلالت بر این دارد که فرقی بین ضرورت انجام تکلیف و ضرورت توجه به نتیجه، وجود ندارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی داشتن صفت «خشیت و خوف الهی» برای مبلغ را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: اگر مبلغان صاحب فضیلت خشیت الهی باشند و در فعالیت های خود، خوف الهی را در نظر داشته باشند می توانند یک جامعه و جمعیتی را راهبری نمایند.

گفتنی است این اردو با هدف ارتقاء مهارت و توانمندی گروه ها در موضوعات «عفاف و حجاب»، «سواد رسانه» و «تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران» و همچنین با هدف هم فکری، هم اندیشی و انتقال تجربه بین مدیران گروه های حاضر در این اردو، برگزار گردید.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.