مدیرکل تبلیغ عمومی بیان کرد:

تحقق کانون های حوزوی با رویکر حل مساله

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: تعامل گروه های تبلیغی منطقه ای با گروه های تخصصی و بهره گیری از ظرفیت های تخصصی در تحقق اهداف کانون های حوزوی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی تاثیر بسزایی دارد.
ضرورت هماهنگی مستمر بین نهادهای تبلیغی در ایام سال

به گزارش خبرنگار بلاغ، اولین نشست هم اندیشی مدیران گروه های تبلیغی و جهادی با موضوع «راهکارهای عملیاتی تشکیل کانون های حوزوی در عرصه تبلیغ» با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران گروه های تبلیغی در سالن جلسات رضوان برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری در ابتدای این نشست با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت موضوع تبلیغ، اظهار داشت: در دیدار اخیر مبلغان کشور با رهبر انقلاب اسلامی، ایشان با اشاره به آیه 25 سوره حدید «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ»، ایجاد عدالت را یکی از اهداف اصلی دین برشمردند و فرمودند: «امّا دین خدا با این هدف ها و امثال این هدف ها برای مردم، جز با تبلیغ تحقّق پیدا نمی کند؛ پس تبلیغ شد مرتبه‌ی اوّل، درجه‌ی اوّل ... واقعاً با اطّلاعاتی که به من می رسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم!».

وی در ادامه بر ضرورت تلاش های مجاهدانه در رفع موانع امر تبلیغ تاکید کرد و افزود: مواردی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند برای مسئولان تبلیغی کشور، یک زنگ خطر می باشد که توجه و اهتمام نسبت به آن یک امر ضروری بوده و برای رفع این نگرانی باید تلاش های مجاهدانه صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغ عمومی بیان کرد: بعد از دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی، نزدیک به 10 جلسه مشترک نهادهای تبلیغی مانند دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص منویات معظم له، صورت گرفته و دیدگاه های مختلف در خصوص تشکیل «کانونهای عظیم حوزوی» که مورد نظر مقام معظم رهبری می باشد مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، «تهیّه‌ی موادّ تبلیغیِ به‌روز»، «تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی» و «تربیت مبلّغ» را سه وظیفه اصلی کانون های عظیم حوزوی برشمردند. شاید بتوان گفت کانون تبلیغی مورد نظر ایشان شکل مترقی تر و کامل تری از گروه های تبلیغی باشد و رویکرد نهاد های تبلیغی به جای تصدی گری باید به تسهیل گری و بستر سازی برای مجموعه هایی که بتوانند در عرصه تبلیغ نقش آفرینی بکنند، تغییر یابد.

مدیرکل تبلیغ عمومی تصریح کرد: تعامل گروه های تبلیغی منطقه ای با گروه های تخصصی و بهره گیری از ظرفیت های تخصصی در تحقق اهداف کانون های حوزوی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی تاثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه مطالب خود افزود: مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی در تلاش هستند که از دیدگاه مدیران گروه های تبلیغی در عرصه تبلیغ و فرهنگ، استفاده کامل صورت گیرد و خروجی چنین جلساتی برای برنامه ریزی های این مجموعه و سایر نهادهای متولی امر تبلیغ، از اهمیت بالایی برخور دار است.

مدیرکل تبلیغ عمومی بر ضرورت هماهنگی مستمر نهادهای تبلیغی در طول سال، تاکید کرد و گفت: عمده هماهنگی های صورت گرفته نهادهای تبلیغی با یکدیگر در ایام تبلیغی خاص مانند ماه محرم و ماه مبارک رمضان بوده که ضروری است با توجه به اهمیت امر تبلیغ که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید ویژه ای دارند، این هماهنگی به صورت مستمر و در طول ایام سال صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان متولی امر تبلیغ در تلاش است که خدمات و مزایای گروه های تبلیغی افزایش یابد. اقدام در جهت پیگیری «سامانه امین» که مدیران و جانشینان سرگروه ها با عنوان "راهبران فرهنگی" قرار گیرند، همچنین رایزنی و همکاری با مرکز خدمات در خصوص تسهیل امور مبلغان گروه های تبلیغی در جهت افزایش امتیاز تبلیغی آنان نسبت به تبلیغ فردی و تخصیص بیمه عمر و خودرو، حمایت از مدیران گروه های تبلیغی که فعالیت های ویژه ای در ایام تبلیغی داشته اند از جمله اقداماتی است که در تلاش هستیم به مرحله اجرا برسد.

گفتنی است در ادامه این نشست، مدیران گروه های تبلیغی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوع انتقال تجارب تبلیغی در جهت مطالبات مقام معظم رهبری، پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.