درحاشیه نشست گروه های تبلیغی برتر با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی عنوان شد:

توجه به اهمیت و ظرفیت گروه های تبلیغی

تاریخ انتشار:
رئیس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در حاشیه نشست مشترک گروه های تبلیغی برتر با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استفاده از ظرفیت گروه های تبلیغی را با اهمیت عنوان کرد.
یحیی کمال

حجت الاسلام یحیی کمال،رئیس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار بلاغ در حاشیه نشست مشترک گروه های تبلیغی برتر با حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی ،رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،ضمن اینکه این نشست را بسیار صممیمانه و برای گروه های تبلیغی پر خیر و برکت دانست، اظهار امیدواری کرد : با توجه به اهمیت و ظرفیت گروه های تبلیغی و توجه ویژه دکتر واعظی رئیس دفتر به فعالیت گروه ها ، حداقل سالی دو بار جلساتی با ایشان و سایر مسئولین دفتر داشته باشیم .

وی همچنین ضمن تشکر از حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به جهت مهیا کردن زمینه برگزاری این جلسه و دعوت از رئیس دفتر گفت:  پس از برگزاری همایش تجلیل از گروه های تبلیغی برتر در بهمن ماه سال گذشته ، از طریق معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر پیگیر برگزاری این جلسه شدیم که در روز شنبه 5 اردیبهشت این مهم تحقق پیدا کرد .

کمال با اعلام گزارشی از فعالیت گروه های تبلیغی و مقایسه آن با سال های 91 و 92 گفت : فعالیت  گروه های تبلیغی از سال 92 با کمک و مساعدت حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد معاون فرهنگی وتبلیغی و نیز اداره کل امور تبلیغی، هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی، رشد و گسترش قابل توجه و معناداری داشته است .بطوری که مثلا کل اعزام گروه های تبلیغی در سال 91 تعداد 128گروه ، در سال 92  این تعداد به 139گروه و در سال 93 به 222  گروه افزایش یافت .این درحالی است که در سال 91 و سالهای قبل آن،گروه های تبلیغی می توانستند یک سوم اعضای خود را از مبلغان خارج از دفترتبلیغات اسلامی داشته باشند ولی از سال 92 تصمیم گرفته شد که گروه ها تنها از اعضای دارای پرونده تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی در اعزام ها استفاده کنند، لذا برای جلوگیری از کاهش اعزام های گروه های تبلیغی با مساعدت معاونت فرهنگی وتبلیغی و همکاری اداره کل امور تبلیغی و اداره ساماندهی جهت تشکیل پرونده تبلیغی اعضای فعال فاقد پرونده گروه ها اقدام جدی صورت گرفت و لیستی قریب به دو هزار نفر از مبلغان فاقد پرونده گروه ها به اداره ساماندهی معرفی شدند که تقریبا هزار نفر از این تعداد فرایند تشکیل پرونده آنها به اتمام رسید و به گروه ها اضافه شدند .

وی افزود : در حال حاضر تعداد 320گروه در دفتر تبلیغات اسلامی ثبت و بیش از 120گروه مجوز فعالیت دریافت کرده و به همین تعداد هم از طرف گروه ها درخواست کسب مجوز آمده که این اداره در حال صدور مجوز برای این گروه ها می باشد .

رئیس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان ویژگی سال 93 را در زمینه افزایش کیفی فعالیت گروه ها، تاکید بر ارزیابی فعالیت آنها و برنامه محوری فعالیت گروه ها دانست و افزود : از سال 92 ارزیابی گروه ها مورد توجه قرار گرفت و رابطینی از مبلغان پرسابقه برای این منظور انتخاب شدند و ارزیابی ها از اعزام تابستان همان سال آغاز شد و در سال 93 با تاکید بیشتری صورت گرفت و بطوری که هم معاون فرهنگی و تبلیغی بعضاً در جمع گروه های تبلیغی در استانها حضور پیدا کردند و نیز مدیرکل امور تبلیغی حجت الاسلام موسوی و اداره گروه های تبلیغی و سایر همکاران دفتر و همچنین بوسیله مبلغان پرسابقه با حضور در جمع گروه های تبلیغی دراستانها و شهرستانها و برگزاری جلساتی با مسئولین فرهنگی استانها از نزدیک در جریان فعالیت گروه های تبلیغی قرار گرفتند و ضمن بازدید از فعالیت آنان، نکاتی که می بایست گروه ها در تبلیغ گروهی مد نظر قرار دهند به آنان ارائه می شد.

وی اظهار کرد : نکته بعدی برنامه محوری بود که از سال گذشته گروه های تبلیغی به سمت فعالیت برنامه ایی و هدفمندتر هدایت شدند و فعالیت ها براساس برنامه های ارائه شده آنان انجام می پذیرفت که این موضوع در اعزام ایام فاطمیه و تعطیلات نوروز 94 که بیش از 32 گروه تبلیغی به سراسر کشور اعزام شدند به طور کامل اعمال شد .و حمایت ها نیز براساس برنامه های ارائه شده و به اجرا در آمده انجام پذیرفت.

 

تصاویر/نشست گروههای تبلیغی برتر با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.