نکاتی مهم در مدیریت مخاطبان در تبلیغ(1)

تاریخ انتشار:
در برداشت ها و تفاسير مربوط به زبان بدن،چهره ،اثر گذارترين بخش است.اگر به اندازه کافي به مخاطبان خود نزديک هستيد،قادر خواهيد بود شمار زيادي از نشانه هاي جزئي را دريافت کنيد .
مهارت مدیریت مخاطب

مديريت بر مخاطبان با توجه به علائم علاقه مندي يا مخالفت مخاطبان در تبلیغ ،برای یک مبلغ امری مهم است،و جا دارد برای اینکه بتواند در این راستا تسلط و مهارت خوبی را کسب بکند،به این مطالب توجه بیشتری داشته باشد:

1.علائم مربوط به چهره را حدس بزنيد

در برداشت ها و تفاسير مربوط به زبان بدن ،چهره ،اثر گذارترين بخش است .اگر به اندازه کافي به مخاطبان خود نزديک هستيد،قادر خواهيد بود شمار زيادي از نشانه هاي جزئي را دريافت کنيد .از حرکات ابرو و نگاههاي چشم تا کج کردن لب ها به عنوان زبان بدن کلی . هميشه به ياد داشته باشيد چهره را به عنوان يک شاخص مهم در نظربگيريد . يک علامت به تنهائي ممکن است علامت صحيحي از آن چه شخص احساس مي کند،نباشد .

2.حرکات دست و بازو را حدس بزنيد

حرکات دست و بازو براي افزايش تأثير سخنراني مفيد هستند و مي توانند چيزهاي زيادي در مورد فردي که از آن ها استفاده مي کند ، به شما بگويند . در بخش پرسش و پاسخ به وضعيت دست و بازوي افرادي که پرسشي طرح مي کنند،توجه کنيد. اگر نمي توانيد آنها را به وضوح ببينيد،از آنها بخواهيد به هنگام صحبت کردن ، بايستند . وضعيت بدني که مخاطبان استفاده مي کنند، يک محتواي فرهنگي قوي دارد .

بنابراين ،اين نکته را در زمان تفسير زبان بدن درخاطر داشته باشيد. به عنوان مثال : در نقاطي ممکن است آشکارا سر و دست خودرا تکان دادن علامت بيقراري باشد درحالي که اين طرز حرکات بدن ، با اغلب محاورات مخاطبان نقاط ديگر ، همراه باشد.

3.وضعيت هاي پيش بيني نشده را مديريت کنيد

مايليد بدانيد اگر يک صداي انفجار در بين سخنراني شما رخ دهد ،چه کنيد ؟ يا يکي از مخاطبان دچار غش ناگهاني شود ؟ اگر چه شانس اين گونه رخدادها بسيار کم است .خوب است مراحلي را که بايستي درصورت روبرو شدن با چنين اتفاقات پيش بيني نشده اي دنبال کنيد ، درذهن خود مرور کنيد. از خود بپرسيد آيا مي دانيد کجا مي توانيد چراغ ها را روشن کنيد ؟،کجا مي توانيد جعبه کمک هاي اوليه را بيابيد ؟

چگونه مي توانيد کمک پزشکي درخواست کنيد ؟ درهاي خروج ، زمان آتش سوزي کجا هستند؟ اگر نمي دانيد احتمالا از کجا مي توانيد اين چيزها را پيدا کنيد ، مطمئن شويد پيش از سخنراني ،اين اطلاعات را جمع آوري کرده ايد .

4.از گوش هاي خود استفاده کنيد

شما نياز نداريد تمام چراغ ها را روشن کنيد تا بتوانيد زبان بدن مخاطبان خود را بفهميد . بسياري از علائم مي توانند از طريق شنوائي جمع آوري شوند.شما مي توانيد سر و صداي مردم درحال بي قراري يا صداي پچ پچ آن ها را بشنويد . هر دوي اين ها ممکن است نشان دهد که حوصله مخاطبان شما سررفته يا گيج شده اند . آسان است که توجه خودتان را از اين صداها به تمرکز روي سخنراني بگردانيد .

ولي ارزشمنداست که همواره به صدا هوشيار باشيد.اين سرنخ ارزشمند، براي قضاوت در مورد خلق و خوي مخاطبان شماست .

5.به پاها نگاه کنيد

وضعيتي که در آن کسي پاهاي خودش را تکان مي دهد ،چيزهاي زيادي در مورد نگرش وي به ما مي گويد . به عنوان مثال اگر مخاطبي پاها را روي هم انداخته باشد ، ممکن است نشان دهد که درسخنراني شما تأمل مي کند. پاهاي جفت شده اما مي تواند نشان دهنده موافقت کلي باشد . اگر مخاطب شما نشسته است ،حرکت محدود خواهد شد و شما ممکن است قادر باشيد فقط آن هائي را که در رديف جلو هستند،
ببينيد ولي حرکات پاهاي آن ها بايد به شما نشانه اي بدهد که چگونه بقيه مخاطبان به سخنراني شما واکنش نشان مي دهند.

.........................

منبع

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.