حجت الاسلام دکترعلیزاده موسوی:

هویت شیعه را دقیق تبلیغ کنیم

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین دکترعلیزاده موسوی: مبلغان برای شیعه هایی که دنبال هویت اند در مناطق اهل تسنن، هویت سازی خیلی ارزش بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین دکترعلیزاده موسوی رییس میز نقد وهابیت قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دوره نشست طلیعه رمضان ویژه مبلغان فعال درمناطق مشترک که ازسوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در که در ۱۶ اردیبهشت درجمع  بیش از۱۰۰نفرازمبلغان برگزارشد گفت:اعتقاد ما این است که همان طورشیعه در جمهوری اسلامی ایران حق سکونت دارد اهل سنت هم همین ویژگی رادارند و بسیاری برای کشورهای دنیا عجیب است که چگونه درحالی که درکشورهای دیگه کشتار زیاد است بین شیعه وسنی حتی بین سنی وسنی اما درجمهوری اسلامی ایران این اتفاق نیفتاده است.
این محقق و پژوهشگر حوزه دینی گفت:شاید برخی ها احساسشان این باشد که چون درکشورما تنوع مذهب کم است این وضعیت وجود دارد،اما واقعیت این است که وقتی مانگاه می کنیم درکشورخودمان ازحیث تنوع مذهب شاید کمتر کشوری باشد که تنوع ما را داشته باشد.
وی افزود:مبلغینی که می خواهند درمناطق اهل تسنن تبلیغ روند باید یک سری قابلیت های خاصی داشته باشد، نمیتوانیم بگوییم مبلغی که درمناطق اهل تسنن فعالیت می کند با آن مبلغی که درمناطق شیعه نشین فعالیت می کند صرفا هیچ تفاوتی ندارد بلکه باید آموزشهایی را ببیند که خاص این مناطق باشد باید اهل سنت آن منطقه را کاملا شناخت ودانسته شود که درحقیقت چه گرایش های فکری دارند.
حجت الاسلام علیزاده موسوی اظهارداشت : گرایش اهل سنت با همدیگرفرق می کند نباید همه ی آن هارا بایک دید نگاه کرد، مسئولیت مانسبت به اهل سنت این است که آن ها را خوب بشناسیم و با نگاه خودشان با آن ها برخورد کنیم و چیزی را به آن ها تحمیل نکنیم.
وی در آخرگفت: نسبت به تاریخ تشیع خیلی شبهات زیاداست، ما اگر یک تنقیح زیبایی ازپیدایش وآغازشیعه داشته باشیم مخصوصا برای شیعه هایی که دنبال هویت اند در مناطق اهل تسنن،این هویت سازی خیلی ارزش بالایی دارد.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.