مؤسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع) برگزار کرد؛

فعالیت های متنوع فرهنگی در بوستان های قم

تاریخ انتشار:
مؤسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع) با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری فعالیت های متنوع فرهنگی در بوستان های سطح شهر قم برگزار گردید.

به گزارش خبرنگاربلاغ، به همت مؤسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع) با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم فعالیت های متنوع فرهنگی در بوستان های سطح شهر قم در ماه مبارک رمضان برگزار گردید.
حجت الاسلام سید هادی سرکشیک، مسئول مؤسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع)، با اشاره به اینکه ایستگاه های فرهنگی بوستان ها تاعید سعید فطر برقرار بود، گفت: بوستان های امام رضا(ع)، شهید بنیادی، علوی، هاشمی، مهدی، شهروند،۲۲بهمن، شهریار و... میزبان شهروندان و مجاوران کریمه اهل بیت(س) در شبهای ماه مبارک رمضان بودند.
وی رسالت مؤسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع) را تبلیغ در اماکن عمومی عنوان کرد و اظهار کرد: فعالیت های پیش بینی شده تلاش می‌کند تا از اوقات فراغت و تفریح خانواده‌ ها در شب های معنوی این ماه در بوستان ها برای گسترش مفاهیم فرهنگی و معنوی استفاده کند تا مردم شهر کریمه که در بوستان ها حاضر می شوند از برنامه های معنوی و محتوای غنی برخوردار شوند و البته این برخورداری، با نشاط، جذابیت، تفریح و شادی گره بخورد.
حجت الاسلام سرکشیک با اشاره به اهمیت برپایی نماز جماعت و معطر نمودن فضای بوستان ها با عطر اذان، نماز و قرآن، گفت: برگزاری با شکوه نماز جماعت به همراه سخرانی کوتاه و اثرگذار یکی از فعالیت های محوری در سطح بوستان ها به شمار می رود که درنوبت شب برگزار گردید. همچنین قرائت جزء خوانی قرآن کریم از دیگر برنامه های معنوی به شمار می رود.
وی تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در سنین کودکی و خردسالی مهم دانست و افزود: در این راستا برنامه‌ های این نمایشگاه به گونه‌ای چیده شده تا کودکان و خردسالان نیز با برنامه‌های جذاب و با نشاط، مفاهیم مذهبی برای آنان درونی سازی شود. نقاشی و رنگ آمیزی با محوریت احادیث اخلاقی به همراه رمزگشایی یا روانشناسی نقاشی توسط اساتید روانشناسی برای این گروه سنی در نظر گرفته شده است.
مسئول مؤسسه فرهنگی ثامن(ع) با اشاره به این‌ که استقرار روان شناسان متخصص اسلام شناس و کارشناسان دینی متخصص در سطح بوستان ها از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی از جمله والیبال، تنیس، فوتبال‌دستی و طناب کشی میان جوانان پرشور در بوستان ها از دیگر برنامه‌های ایستگاه های فرهنگی بوستان ها محسوب می گردد.
وی همچنین افزود: مشاوران و کارشناسان دینی علاوه بر حضور در ایستگاه های فرهنگی بوستان ها به صورت سیار نیز در نقاط مختلف پارک حضور دارند و در موارد بسیاری شاهد برگزاری حلقه های معرفتی در گوشه و کنار بوستان ها می باشیم.
حجت الاسلام سرکشیک همچنین از برپایی جشنواره آسمانی در شب های ماه مبارک رمضان با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اجرای متخصصین این عرصه خبر داد‌ و گفت: اجرای دو جشن تکلیف در نهم رمضان ویژه دختران و پانزدهم رمضان ویژه پسران و همچنین برپایی گلستان قرآن و عترت در نمایشگاه قرآن و عترت استان قم را از دیگر مجموعه فعالیت های گروه ثامن در ماه مبارک رمضان می باشد.
وی در پایان ضمن تشکر ویژه از مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ، معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی از همه افراد و نهادهایی که در برگزاری این طرح، تعامل و همکاری داشته اند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.