استاد حوزه علمیه قم

حادثه تروریستی کور دراهواز تلاش مذبوحانه دشمنان نظام بود

تاریخ انتشار:
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به اقدامات مذبوحانه خود علیه نظام ادامه می دهند، گفت: حرکت کوری که امروز در اهواز انجام شد، نشان داد که دشمنان می خواهند خودی نشان دهند.
علی نظری منفرد

به گزارش بلاغ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد شنبه شب در اجتماع باشکوه حماسه حسینی قیام خمینی در میدان روح الله قم، اظهار داشت: اما آنها نمی دانند که مردم در50 سال گذشته و چند سال قبل انقلاب و 40 سال بعد از پیروزی انقلاب سختی ها را تحمل کردند و ورزیده شده اند
یک تیم تروریستی مسلح وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز امروز در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس سپاه و بسیج به سوی مردم حمله کردند.
در جریان این اقدام دستکم 25 نفر از جمله چند غیر نظامی شهید و 60 نفر دیگر زخمی شدند.
همچنین چهار عامل این حادثه تروریستی هم کشته شدند.
وی افزود: برغم دشوار بودن تحمل سختی ها، ولی هنگامی که پای ارزش های دینی در میان باشد، انسان باید ایثار کند و خدا را مدنظر قرار دهد.
نظری منفرد گفت: حضرت امام راحل از 15 خرداد 42 تا 22 بهمن 57 برای آزادی ملت ایران تبعید و تهدیدهای زیادی را تحمل کردند، چرا که اگر انسان دین شناس شد قاطعیت پیدا می کند.
وی با بیان اینکه شهیدان درطول سال های دفاع مقدس حسین وار و با فریاد یاحسین عازم جبهه شدند، افزود: وصیت نامه شهدا را باید مورد مطالعه قرار دهیم، اینها ارزشی بودند، چون رهبرشان ارزشی بود و امروز نیز رهبر ما ارزشی است، و مادامی که از ارزش ها و دین خدا حمایت کردیم هیچ آسیبی متوجه ما نخواهد شد،و این وعده الهی تخلف ناپذیراست، و محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه مردم قبل از انقلاب از سوی عوامل رژیم طاغوت که دست پرورده غربی ها بودند، و همچنین بعد از پیروزی انقلاب از جانب فراعنه و قدرت های استکباری ظلم های فراوانی را دیدند، گفت: مردم اسلام و امام حسین (ع) را دوست دارند، و واقعا کسی باور نمی کرد، امسال با این همه مشکل که وجود دارد، مراسم عزاداری سیدالشهدا این قدر با شکوه برگزار شود.
در این مراسم باشکوه قشرهای مختلف مردم، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، سید مهدی صادقی استاندار قم و حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی نوه امام راحل حضور داشتند.
با توجه به همزمانی قیام خونین 15خرداد با 12محرم در سال 1342 به همین مناسبت مردم قم سه سال است که به منظور یادآوری پیوند قیام امام (ره) با حماسه عاشورای حسینی اجتماع عظیمی را با مشارکت هیات های مذهبی این استان مقابل بیت تاریخی حضرت امام برگزار می‌ کنند.
15 خرداد ماه سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی در سال 1342 است که در جریان این رویداد شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.