حضرت آیت الله جوادی آملی:

هیچ استکبار و صهیونیستی قدرت آن را ندارد که حق را از بین ببرد

تاریخ انتشار:
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه بطلان در نظام عالم جایی ندارد، گفت: هیچ استکبار و صهیونیستی آن قدرت را ندارد که حق را از بین ببرد.
حضرت آیت الله جوادی آملی

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری شفقنا، این مرجع تقلید در اولین جلسه درس اخلاق خود پس از مراجعت به شهر قم که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، بیان داشت: شعار رسمی ما شیعیان در عرض ارادت به خاندان اهل بیت علیهم السلام همین دو جمله است: «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجورکم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ(علیه السلام) وَ جَعَلَنَا وَ إِیاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ(علیه الصلاه و علیه السلام)»؛ جمله اول جنبه عبادی و تقرّب «الی الله» دارد که با خدا رابطه‌مان را در گرامیداشت نهضت سالار شهیدان(سلام الله علیه) حفظ کنیم و ثواب ببریم و جمله دوم تحکیم پیوند ما با جامعه بشری است که خونخواهی سالار شهیدان(سلام الله علیه) را تا قیامت حفظ کنیم.
او ادامه داد: ما در جمله دوم به یکدیگر عرض می‌کنیم و از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم که آن توفیق را به ما بدهد که خونبهای حسین بن علی را بگیریم. مستحضرید وقتی کسی را می‌کشند خونبهای او را ولی او برابر آیه ﴿وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیهِ سُلْطاناً فَلا یسْرِفْ فِی الْقَتْلِ﴾ می‌گیرد اما ما به چه مناسبت در جمله دوم دعا می‌گوییم خدا آن توفیق را به ما بدهد که ما خونبهای حسین بن علی را بگیریم؟!
آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: سالار شهیدان از آن جهت که به عنوان حسین بن علی بن ابیطالب یک شخصیت حقیقی داشت(علیهم الصلاه و علیهم السلام)، خونبهای او مربوط به فرزندان آنهاست. اما از آن جهت که امام است، پدر روحانی امت نیز هست. اینکه وجود مبارک رسول گرامی(علیه و علی آله آلاف التحیه و الثناء) فرمود: «أَنَا وَ عَلِی أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّهِ»؛ یعنی ما فرزندان این خاندانیم. بر همین اساس ما می‌توانیم بگوییم پدر ما را کشتند و ما موظفیم حق این قصاص را «الی یوم القیامه» بگیریم.
او تاکید کرد: اگر ما فرزندان پیغمبر و اهل بیت(علیهم الصلاه و علیهم السلام) هستیم یعنی فرزندان حق هستیم. آنها در راه حق و عدل و عقل مبارزه کردند. پس هر کس قیام می‌کند تا حقی را احیا کند و باطلی را اماته کند، دارد خونبهای حسین بن علی(سلام الله علیه) را می‌گیرد، اگر زینب کبری(صلوات الله و سلامه علیها و علی امها و ابیها) در شام آن سخنرانی را کرد و سوگند یاد کرد: «فَکِدْ کَیدَکَ وَ اسْعَ‏ سَعْیکَ‏ وَ نَاصِبْ جُهْدَکَ فَوَ اللَّهِ لَا تَمْحُو ذِکْرَنَا وَ لَا تُمِیتُ وَحْینَا» همین است؛ قسم به خدا نام ما زنده است. قسم به خدا تو قدرت نداری نام ما را، تو یعنی کسی که طرفدار باطل است. این سخن نورانی زینب کبری(سلام الله علیها) الیوم هم جاری است؛ یعنی هیچ استکبار و صهیونیستی آن قدرت را ندارد که حق را از بین ببرد.
این مرجع تقلید اظهار داشت: جهان با حق خلق شده است. خدای سبحان فرمود ما کل این عالم را با یک مصالح خاص خلق کردیم؛ ﴿خَلَقَ السَّماوَاتِ وَ الأرْضَ بِالْحَقِّ﴾یعنی اگر یک مهندس، یک معمار بگوید من این بِنا را با سیمان یا با آهن یا با سنگ ساختم، خدا می‌فرماید کل این نظام خلقت مصالح ساختمانی‌اش حق است؛ ﴿خَلَقَ السَّماوَاتِ وَ الأرْضَ بِالْحَقِّ﴾. اگر یک ساختمانی مصالحش حق بود، باطل برنمی‌دارد. هیچ ممکن نیست بطلان در نظام عالم جا داشته باشد. لذا در بیانات نورانی ائمه(علیه السلام) است که «مَنْ صَارَعَ الْحَقَّ صَرَعَه»‏، هر کس با حق در بیافتد، حق او را به زمین می‌زند.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.