نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان:

آیت الله هاشمی شاهرودی از علمای آگاه و همگام با انقلاب اسلامی بود

تاریخ انتشار:
آیت الله بطحایی گلپایگانی گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی از مبلغان و علمای آگاه و همگام با انقلاب اسلامی بود که در بیداری و آگاهی اقشار گوناگون جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نقشی بی بدیل داشت.

به گزارش بلاغ، به نقل از شبستان، «آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی» در گفتگویی در مورد شخصیت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: طلب رضوان و غفران الهی برای تمامی رفتگان و مخصوصا ایت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی می کنیم. ایشان عالمی برجسته از تحصیل کردگان شهر مقدس قم و نجف بودند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان افزود: ایت الله هاشمی شاهرودی از مدرسان و محققان برجسته حوزه علمیه به شمار می رفت و از نظر علمی فردی آگاه و وارسته محسوب می شد و از نظر اخلاقی نیز وی بسیار مودب و صاحب اخلاق حسنه به شمار می رفت.
آیت الله بطحایی تصریح کرد: آیت االه هاشمی شاهرودی در زمان حکومت صدام ملعون رییس حزب مرحوم حکیم بودند که با مخالفت های صدام ظالم در رژیم بعث عراق تحت پیگیرد قانونی قرار گرفت و به ایران مهاجرت کرد.
وی در دوران عمر پربرکت خود در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت های زیادی را بر دوش گرفتند و به مدت 8 سال رییس قوه قضاییه بودند و همچنین در مسند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو موثر شورای نگهبان، نایب رییس و رییس مجلس خبرگان نیز مدتی به خدمت مشغول بودند.
وی گفت: آنان که آیت الله شاهرودی این شخصیت دوست داشتنی را می شناسند به خوبی می دانند که وی از چهره های محبوب و تاثیر گذار در نظام جمهوری اسلامی بوده است و در مسئولیت های خود در نظام جمهوری اسلامی ایران زحمات زیادی کشیده است و معتقدم مردم به پاس سالها خدمات دلسوزانه این عالم وارسته، وی را با دلی اکنده از اندوه و چشمانی اشک بار بدرقه می کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان تصریح کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی از مبلغان و علمای آگاه و همگام با انقلاب اسلامی بودند که در بیداری و آگاهی اقشار گوناگون جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نقشی بی بدیل داشت، وی از علمای آگاه زمانه خویش در دوران انقلاب و در مبارزه با استکبار جهانی بود.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.