به همت مرکز آموزش های کاربردی؛

افتتاحیه تربیت مربی خانواده برگزار شد

تاریخ انتشار:
افتتاحیه دوره آموزشی تربیت مربی خانواده در مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، افتتاحیه دوره آموزشی تربیت مربی خانواده در مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد. این مراسم با حضور حجت الاسلام دکتر سالاری فر رئیس میز خانواده در قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد و دکتر سالاری فر به تشریح نیازها و ضرورت های تشکیل دوره پرداخت.

در این مراسم حجت الاسلام سالاری فر ضمن اشاره به روایت «طوبی لمن کانت امه عفیفه از امام صادق(ع) اظهار داشت: تمام پیشرفت های بشری و همه اتفاقاتی که در اجتماع در عرصه های گوناگون رخ می دهد متاثر از خانواده می باشد. اگر در جامعه با معضلات اقتصادی روبرو هستیم به دلیل تربیت خانواده است و اگر پیشرفت های علمی و اخلاقی را در جامعه مشاهده می کنیم منشاء آن خانواده می باشد.

رئیس میز خانواده در قطب های فکری و فرهنگی افزود: امروز با چالش جدی در حوزه خانواده مواجه هستیم و بسیاری از مشکلات در فضای مجازی نیز از تربیت خانوادگی افراد نشات می گیرد. اگر ما امروز با اختلاس و مشکلات اقتصادی از این قبیل مواجه هستیم به دلیل نبود عزت نفس و عدم امانت داری در تربیت خانوادگی افراد است.

وی ضمن ابراز نگرانی از آمار طلاق در کشور گفت: در سال ۵۸ به ازاء هر ۱۰۰ ازدواج ۸ طلاق رخ میداد ولی در سال ۹۶ طبق آمار به ازاء هر ۱۰۰ ازدواج ۲۸ طلاق ثبت شده است. به همین دلیل در قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی مساله طلاق و اختلافات زناشوی به عنوان مساله مهم و اساسی در نظر گرفته شده است و به آن پرداخته می شود.

حجت الاسلام سالاری فر علل اختلافات زناشویی را ضعف اعتقادات، کم رنگ شدن ارزش های اخلاقی، کم توجهی به حقوق خانواده و عدم اطلاع از مهارت های ارتباطی و روانشناختی برشمرد و ابراز داشت: با توجه به این موارد در صورتی که طلاب تسلط کافی در این مباحث پیدا کنند از مباحث این دوره که تمرکز بیشتری بر مهارت های ارتباطی در خانواده دارد بهره ببرند می توانند کمک شایانی به حل این معضل بزرگ اجتماعی نمایند.

لازم به ذکر است در این دوره آموزشی ۷۰ نفر توانستند حد نصاب لازم برای پذیرش را کسب نمایند و شرکت کنندگان در دانشگاه باقرالعلوم و مرکز آموزش های کاربردی از مباحث آن استفاده خواهند کرد.
سرفصل مباحث ارائه شده به شرح ذیل می باشد:
خانواده در اسلام
رواشناسی
جامعه شناسی در ایران
حقوق خانواده
مهارت های زندگی
مهارت های زناشویی
فرزند پروری
رسانه
مشاوره خانواد

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.