مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیها:

ارتقای سطح سواد رسانه در حوزه علمیه،‌موجب موفقیت در عرصه های مختلف می شود

تاریخ انتشار:
حجت‌الاسلام و المسمین مدنی گفت: از آن جایی که رسانه ها ابعاد زندگی ما را شکل می دهند لازمه توفیق حوزه علمیه ارتقای سطح سواد رسانه است.

به گزارش خبرنگار  بلاغ، حجت‌الاسلام و المسمین سید محمود مدنی، عصر دیروز طی سخنانی در هم اندیشی مدرسان حوزوی سواد رسانه ای و فضای مجازی که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به تاثیر فوق العاده رسانه و فضای مجازی در دنیای امروز گفت: امروزه به سبب فرهنگ سازی می توان جلوی آسیب ها و عوارض منفی فضای مجازی و رسانه را گرفت نه به سبب  دستورالعمل یا بخشنامه و...

مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیها افزود: بصیرت افزایی و آگاهی رساندن به جامعه در این بین می تواند تاثیری بس فراتر از برخوردهای قهری در مواجهه با آسیب ها و معضلات فضای مجازی داشته باشد و لذا نباید از توجه به این عرصه ها غافل شد.

وی با تاکید بر این که ما در زمینه استفاده از رسانه بیش از هر چیز نیاز به شناخت صحیح و علم و دانش مربوطه داریم، گفت: اگر ما این فضا را به درستی مدیریت کنیم، می توانیم تا حدود زیادی جلوی آسیب ها و عوارض نامطلوب آن را بگیریم و اساساً مقولاتی از جنس رسانه و فرهنگ نیاز به تبیین صحیح دارد تا ما بتوانیم راهکارهای متناسب با آن را به خوبی در سطح جامعه ترویج دهیم و گرنه نمی توان انتظار داشت که معضلات حل شده یا کاهش پیدا کند.

حجت‌الاسلام و المسمین سید محمود مدنی در خصوص رسالت حوزه در زمینه تقویت و ارتقای سواد رسانه ای جامعه بیان داشت: حوزه باید مبانی اخلاق و رسانه را به خوبی بشناسد و با مباحث فقهی رسانه و مهارت های استفاده از رسانه و فضای مجازی به خوبی آشنا شده و اقتضائات زمانه را به درستی بشناسد و رسانه، بستری مهم در راستای فرهنگ سازی است و می تواند فرهنگ عمومی جامعه را شکل دهد و لذا چنانچه از ابزار رسانه به درستی استفاده شود،بهترین فرهنگ در جامعه پیاده خواهد شد.

مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیها با اشاره به این که انبیای الهی در راستای ماموریت خویش از شیوه های تبلیغی استفاده می کردند، ابراز داشت: در قرآن کریم 11 بار واژه بلاغ آمده ،چرا که پیامبران الهی رسالتی به جز بلاغ و هدایت جامعه وظیفه ای نداشته اند.

حجت‌الاسلام و المسمین سید محمود مدنی با تاکید بر این نکته که جامعه ای زمینه ساز رشد و بالندگی می شود که در آن رسانه به جامعه امید و سرزندگی بدهد، اظهار داشت: چنانچه ما فضای روانی،پیام رسانی،تبلیغاتی و تلقینی که ابزارش رسانه است را به درستی ساماندهی کنیم،در سخت ترین شرایط نیز افرادی امیدوار و شاداب داریم که در بحران ها به وظایف خود به درستی عمل می کنند.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.