رئیس اداره اعزام تبلیغ عمومی:

قدرت و اختیارات گروه های تبلیغی باید افزایش پیدا کند

تاریخ انتشار:
رئیس اداره اعزام تبلیغ عمومی: ما تعیین نمی کنیم که چند نفر اعزام شود و در یک یا چند نوبت این اتفاق بیفتد. این سرگروه است که اختیار این را دارد که تعداد مبلغان اعزامی را تعیین کند و با توجه به حمایت صورت گرفته، از آن مبلغان حمایت کند.
شریعتمداری

به گزارش خبرنگار بلاغ جلسه هم افزایی شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان آذربایجان غربی با حضور مسئولان اداره کل تبلیغ عمومی و سرگروه های تبلیغی برگزار شد.

رئیس اداره اعزام تبلیغ عمومی ضمن تشکر از حضور در این جلسه گفت: در امر تبلیغ هم افزایی و وحدت بین دستگاه های فرهنگی و تبلیغی اثرگذاری فعالیت های تبلیغی را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی وظیفه اعزام های مناسبتی را برعهده دارد. البته این مناسبت ها صرفا مناسبت های تقویمی نیست. ما تلاش داریم مبلغان ساکن قم که توانایی علمی بیشتری دارند را به عنوان یک خون تازه در رگ های مناطق مختلف، اعزام کنیم.

رئیس اداره اعزام تبلیغ عمومی توجه به گروه های تبلیغی را از رسالات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خواند و تصریح کرد: تبلیغ و به ویژه تبلیغ گروهی بازدهی بسیار بالایی دارد و با توجه به استمرار، برنامه ریزی و روحیه جهادی که درون خود دارد، از ارزش بالایی برخوردار است.

وی افزایش قدرت گروه های تبلیغی را مهم خواند و عنوان کرد: برای افزایش قدرت گروه های تبلیغی پیشنهادی را ارائه کردیم که اعزام دانش آموزی را از طریق قرارداد حمایت از گروه به جریان بیندازیم. یعنی حمایت ما به سرگروه تعلق می گیرد و او باید برنامه ریزی کند. ما تعیین نمی کنیم که چند نفر اعزام شود و در یک یا چند نوبت این اتفاق بیفتد. این سرگروه است که اختیار این را دارد که تعداد مبلغان اعزامی را تعیین کند و با توجه به حمایت صورت گرفته، از آن مبلغان حمایت کند. سایر برنامه ریزی های اعزامی نیز توسط خود سرگروه انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری عدالت محوری در گروه های تبلیغی را یکی از مباحث قابل توجه دانست و اظهار داشت: سامانه سمتا بر اساس فعالیت های مبلغان، امتیازاتی را ثبت می کند و متناسب با این امتیازات حمایت صورت می گیرد. در کنار آن کمیته ای تحت عنوان «کمیته حمایت از گروه های تبلیغی» داریم که متناسب با فعالیت های صورت گرفته و امتیاز گروه، حمایتی را برای گروه های تبلیغی در نظر می گیرند. 

رئیس اداره اعزام تبلیغ عمومی تصریح کرد: تعامل گروه های تبلیغی با اداره کل تبلیغ عمومی در شفافیت فعالیت های آنان و حمایت های صورت گرفته توسط دفتر تبلیغات اسلامی مؤثر خواهد بود. برخی گروه های تبلیغی فعالیت های خود را به صورت کامل به ما گزارش می دهند و این مسأله ما را در ارزیابی دقیق فعالیت های آنان کمک می کند. البته ما تلاش می کنیم که در سیستم گزارش دهی سرگروه های اصلاحاتی انجام دهیم که کار شما راحت تر شود.

وی با حمایت از تلاش سرگروه های تبلیغی برای افزایش مهارت های تخصصی در گروه های تبلیغی گفت: در صورتی که به آموزش دیدن در یک حوزه تخصصی احساس نیاز کردید، این مسأله را با ما مطرح کنید. ظرفیت خوبی در مرکز آموزش های کاربردی و اداره کل تبلیغ تخصصی برای آموزش مبلغان وجود دارد که می تواند در اختیار شما قرار گیرد. حتی اگر احساس نیاز به اعزام مبلغ متخصص به منطقه ی فعالیت تان را دارید، می توانید مطرح کنید تا توسط اداره کل تبلیغ تخصصی اعزام تخصصی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری با اشاره به تشکیل کمیته برنامه ریزی فرهنگی قم عنوان کرد: پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به وضعیت فرهنگی قم، ما کمیته ای متشکل از نهادها و ارگان های مختلف را تشکیل دادیم و در حال تفکیک محلات مختلف و تشکیل شورای محل در آن مناطق برای تمرکز بیشتر هستیم.

در ادامه این جلسه سرگروه های تبلیغی نظرات و پیشنهادات خود را به سمع و نظر مسئولان اداره کل تبلیغ عمومی رساندند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.