مدیر پایگاه اطلاع رسانی بلاغ خبر داد؛

پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مرجع اصلی مباحث تبلیغی

تاریخ انتشار:
مدیر پایگاه اطلاع رسانی بلاغ معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفتگویی از فعالیت های متوع صورت گرفته در سایت "بلاغ" خبر داد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین حامد براتی مدیر پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گزارشی به تشریح فعالیت های متنوع صورت گرفته در سایت بلاغ پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین براتی اظهار داشت: تعبیر "تاثیرگذاری و قدرت اطلاعات" در دنیای امروز تعبیر مناسب و نزدیک به واقعیت می باشد. حوادثی که در جهان کنونی رخ می دهد اگر رسانه ها ورود نکنند و به آن نپردازند آحاد مردم متوجه آن حادثه نشده و به تبع آن نسبت به آن حادثه بازخوردی نخواهد بود.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی گفت: به عنوان مثال؛ در اعتراضات مردمی خشمگین از موضوع تبعیض نژاد که در کشورهای مدعی حقوق بشر رخ می دهد اگر این اعتراضات رسانه ای نمی شد و دیگر کشور ها از آن باخبر نمی شدند امکان داشت این درخواست های به حق مردم مورد سرکوب قرار می گرفت.

وی در ادامه مطالبه خود افزود: هم اکنون به تعداد افراد "رسانه" وجود دارد، هر فردی از جامعه یک اطلاع رسان به حساب می آید، لذا حساسیت نسبت به موضوع "اطلاع رسانی" نسبت به قبل بیشتر شده است.

رئیس دفتر معاونت و روابط عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی بیان داشت: مباحث فرهنگی و دینی هم از نظر اهمیت موضوع اطلاع رسانی از اهمیت بالایی برخواردار است و هم از نظر اتقان محتوای آن باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

حجت الاسلام براتی بیان کرد: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هدف انتشار اخبار این معاونت و همچنین تولید و انتشار محتوای تبلیغی، پایگاه اطلاع رسانی بلاغ را تشکیل و فعالیت های رسانه ای خود را آغاز کرد و از معدود سایت های فرهنگی  دارای مجوز فعالیت می باشد.

وی ارتقا و بروزرسانی در سایت بلاغ را یکی از اصلی ترین اقدامات صورت گرفته برشمرد و افزود: در چند سال اخیر با توجه به اسقبال بسیار از سایت بلاغ که بالغ 20 هزار بازدید در روز می باشد، برآن شدیم که مسأله ارتقا و بروزرسانی سایت را در اولویت فعالیت های خودمان قرار دهیم.

مدیر منابع انسانی و پشتیبانی معاونت فرهنگی و تبلیغی به صفحات زیرمجموعه سایت بلاغ اشاره کرد و اظهار داشت: جهت بهرمندی مبلغان از محتوای تبلیغی متقَن و مستند، قسمت "محتوای تبلیغی" سایت بلاغ با تنظیم و انتشار بیش از هزار مقاله و کتب در زمینه محتوا و روش های تبلیغی تشکیل شده و مبلغان می توانند با مراجعه به قسمت مذکور از مطالب مفید و کاربردی آن استفاده نمایند.

حجت الاسلام براتی در ادامه این گفتگو به موضوع تبلیغ در ایام مناسبتی ملی و مذهبی اشاره کرد و گفت: سایت بلاغ در ایام مناسبتی ملی و مذهبی از جمله محرم، ماه رمضان، ایام فاطمیه، دهه فجر, عیدنوروز و ...، یادداشت ها و ویژه نامه های تبلیغی متناسب با آن ایام را در دسترس مبلغان قرار می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: پایگاه اطلاع رسانی بلاغ در راستای افزايش سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور، مسابقاتی را در ایام مختلف سال در سطح عموم جامعه  و ویزه طلاب و مبلغان برگزار نموده است. از جمله این مسابقات را می توان به؛ خلاصه نقد شبهات پیرامون قرآن کریم، به سوی بهشت، مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه سالگرد شهید سلیمانی، صعود ۴۰ ساله، منشور روحانیت، پرتو نور، رمان لمس تنهایی ماه، مهدی یاوران، انتخابات از دیدگاه امامین انقلاب و ... اشاره کرد.

سرپرست دفتر معاونت و روابط عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی با اشاره اهمیت عید غدیر و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در این ایام، بیان کرد: به منظور تکریم عید بزرگ غدیر و همچنین مشارکت عموم افراد جامعه در این تکریم، سایت بلاغ به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی"غدیری ام" اقدام نموده است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی به حضور و فعالیت سایت بلاغ در شبکه های اجتماعی و آپارات اشاره کرد و گفت: پایگاه اطلاع رسانی بلاغ در شبکه های اجتماعی نظیر  پیامرسان های؛ ایتا با بیش از 16 هزار دنبال کننده، سروش، اینیستاگرام و ... و همچنین در شبکه آپارات با بیش از یک میلیون و نیم بازدید فیلم توانسته است در انتشار مطالب خود اقدام نماید.

حجت الاسلام براتی اظهار داشت: ارتباط با مخاطبین سایت از دغدغه های جدی ما می باشد که در آینده نزدیک بنا داریم با راه اندازی صفحه ای ویژه این ارتباط را برقرار کنیم. مؤکداً پذیرای انتقادات و پیشنهادات مخاطبان در عرصه اطلاع رسانی و گسترش آن هستیم.

وی در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت مبلغین نخبه و متخصص در زمینهای مختلف، در تولید محتوای فرهنگی و تبلیغی از سیاست های راهبردی پایگاه اطلاع رسانی بلاغ می باشد. 

مدیر پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی در پایان این گفتگو بیان کرد: از مدیر مسئول سایت بلاغ جناب حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد که انصافاً با دید روشن و جامع نسبت به موضوع اطلاع رسانی و اهمیت آن دارند تقدیر و تشکر ویژه ای دارم، همچنین از مجموعه فناوری اطلاعات، اداره کل تبلیغ تخصصی، گروه تولید محتوا، اداره کل تبلیغ عمومی، مرکز آموزش های کاربردی که در تولید و گسترش فعالیت های سایت اقدامات مهمی را انجام داده اند و در نهایت از عوامل اجرایی سایت که مستقیماً با بخش های اطلاع رسانی و تولید محتوای اصلی سایت در ارتباط می باشند کمال تشکر را دارم.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.