معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت:

لزوم ارتقا سطح سواد رسانه ای مبلغان در فضای مجازی

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی: دشمن و عوامل مخرّب او درفضای مجازی و رسانه بصورت روزانه و حتی لحظه ای درحال بارگزاری مطالب دروغ وشایعه می باشند که مبلغین جهت مقابله باآن باید سطح سواد رسانه ای خود را بالا ببرند.

به گزارش خبرنگار بلاغ؛ نشست هم اندیشی اهمیت تبلیغ در فضای مجازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و آقای اباذر جعفری مدیرکل تبلیغ تخصصی و همچنین مبلغان نخبه که در فضای رسانه و مجازی در ایام ماه مبارک به امر مقدس تبلیغ مشغول بودند در سالن همایش های خواجه نصیرالدین طوسی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی به آیه 70 سوره مبارکه احزاب ((يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً)) اشاره کرد و گفت: در تبلیغ مجازی و رسانه ای به مضمون این آیه  شریفه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، زیرا اگر تبلیغ ما بصورت حضوری و در محله ای کوچک باشد و در سخنرانی ما از مطالب غیر متقن استفاده شود این آسیب به همان محله و فضای موجود منتهی می شود اما اگر در مساله تبلیغ در فضای مجازی و رسانه اینگونه اتفاقات رخ دهد این اشتباهات ما بصورت وسیع شیوع پیدا می کند و باید کاملاً در مورد اتقان و سدید بودن مطالب ایراد شده در سخنرانی های مجازی اطمینان خاطر به عمل آورد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا در کشور، باید به مساله تبلیغ در فضای مجازی و رسانه اهتمام بیشتری شود، البته درصورت برگزاری تبلیغ ها بصورت حقیقی و حضوری در ایام تبلیغی پیش رو، خصوصاً ایام دهه اول ماه محرم نیز برنامه تبلیغ در فضای مجازی و رسانه باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به بایگانی کلیپ های ضبط شده در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان امسال بیان کرد: برای عوامل اجرایی این برنامه ها و همچنین خود مبلغان محترم این امکان وجود دارد که کلیپ ها را بازبینی و ارزیابی کنند و نقاط ضعف آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی به اهمیت بالا بردن سطح سواد رسانه مبلغان تاکید کرد و گفت: دشمن و عوامل مخرّب او در فضای مجازی و رسانه بصورت روزانه و حتی لحظه ای در حال بارگزاری مطالب دروغ و بدون سند در این فضا هستند، مبلغین باید سطح سواد رسانه ای خود را بالا ببرند تا بتوانند به اینگونه از تهاجمات دشمن جواب دندان شکن علمی و تخصصی بدهند.

ایشان با مهم برشمردن فضای مجازی و لزوم ورود تخصصی و علمی به آن گفت: فضای مجازی مکمل فضای حقیقی و منبرهای حضوری در ایام تبلیغی می باشد که مبلغان محترم حتی با داشتن فضای حقیقی و حضوری در ایام تبلیغی از تبلیغ در فضای مجازی غافل نمانند.

حجت الاسلام روستاآزاد گفت: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری اینگونه تبلیغ ها با توجه به اهمیت بالای حضور مبلغان در فضای مجازی و رسانه به طور کامل حمایت می کند، همچنین درصدد پیگیری مشکلات و موانع پیشرو، بصورت جدی خواهیم بود.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.