آیت‌الله جاودان:

برخی برای مجاهده با نفس روزی ۷۰ مرتبه می‌میرند

تاریخ انتشار:
آیت‌الله جاودان گفت: مجاهده با نفس بسیار دشوار است، برخی در این مجاهدت روزی ۷۰ مرتبه می‌میرند خداوند متعال چنین مجاهدی را در بالاترین مرتبه بهشت جای می‌دهد.

به گزارش بلاغ به نقل از رسا، آیت الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه هفتگی درس اخلاق که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: انسان به بهترین شکل ممکن خلق شده و پایین ترین مرتبه تنزل پیدا کرد تا با تلاش و کوشش خود را از آن مرتبه نجات دهد و به کمال برسد.

وی با بیان اینکه پایین ترین مرتبه جهنم جایگاه منافقان است، ادامه داد: اسفل السافلین پست ترین مرتبه جهنم است.

آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان با اطاعت الهی می تواند به بالاترین مرتب کمالیه دست یابد، اظهار داشت: انسان در عالم دنیا فرصت دارد تا خود را از درکات جهنم نجات دهد، رذائل اخلاقی چون حسد و بخل از مراتب جهنم به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جایگاه انسان مومن در اعلی علیین است، عنوان کرد: انسان خودش انتخاب می کند در اسفل السافلین بماند ‌و یا به اعلی علیین برسد خداوند همه انسان ها را خلق کرده تا به بالاترین مراتب انسانی دست یابد.

وی افزود: خداوند متعال انبیا و اولیای الهی را نزد انسان ها فرستاد تا آنان را به سمت اعلی علیین دعوت کرده و از اسفل السافلین نجات دهند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان باید هنگام اقامه نماز حضور قلب داشته باشد، عنوان کرد: مسیر سیر و سلوک را با همین حضور قلب می توان طی کرد، ذهن و توجه انسان همواره باید متوجه خداوند متعال باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دو رکعت نماز صحیح و توام با حضور قلب ارزش دارد که انسان یک عمر مراقبت نفس داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجاهده با نفس بسیار دشوار است، عنوان کرد: برخی در این مجاهدت روزی ۷۰ مرتبه می‌میرند خداوند متعال چنین مجاهدی را در بالاترین مرتبه بهشت جای می دهد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.