معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

امکانات تبلیغی هر استان باید در اختیار گروهی های تبلیغی قرار بگیرد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه کمیته هدایت تبلیغی استان لرستان: ظرفیت ها و امکانات تبلیغی هر استان باید در اختیار گروهی های تبلیغی فعال در آن استان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار بلاغ؛ جلسه کمیته هدایت تبلیغی استان لرستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی نماینده محترم ولی فقیه در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و همچنین مسئولان استانی در محل سالن جلسات معاونت برگزار شد.

در آغاز این جلسه، حجت الاسلام روستا آزاد ضمن خیر مقدم به حاضرین، از فعالیت های گروه های تبلیغی در این استان و همچنین تلاش های مسئولان استانی در راستای تسهیل این فعالیت ها، تشکر و قدردانی و برگزاری چنین جلساتی را با برکت دانست.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: دفتر تبلیغات اسلامی همزاد با انقلاب اسلامی و با دستور مستقیم امام خمینی (ره) در تاریخ 16 اردیبهشت سال 1358 تأسیس شد. محور اصلی فعالیت های دفتر تبلیغات، بحث تبلیغی بود که در ادامه، به فراخور نیاز و شرایط جامعه به دیگر فعالیت ها همچون فعالیت پژوهشی و دانشگاهی و ...  روی آورد.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی و ظرفیت شناسی گروه های تبلیغی اظهار داشت: در سال 1390 ابلاغیه ای از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساماندهی و ظرفیت شناسی گروه های تبلیغی به دفتر تبلیغات اسلامی ارسال شد که در این ابلاغیه بر ضرورت این ساماندهی و ظرفیت شناسی تاکید شده بود و دفتر تبلیغات اسلامی نیز از همان موقع اهتمام ویژه و فعالیت های گسترده ای در این خصوص انجام داده است.

حجت الاسلام روستا آزاد در ادامه مطالب خود گفت: در سال گذشته مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که به خدمت مقام معظم رهبری جهت ارائه گزارش مشرف شدند، ایشان دربیانات خود در مورد گروه های تبلیغی فرمودند: گروه های تبلیغی یک شکل برجسته ای از تبلیغ هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: از ویژگی های مهم گروه های تبلیغی این است که ویژه هر شهرستان هستند و فعالیت های خود را در یک استان متمرکز می کنند، که این فعالیت ها بصورت جمعی و متکی بر خِرَد جمعی می باشد و در مواقع حساس و خطر نیز به یاری مردمان استان خود می شتابند.

وی به بحث مهم توانمندی سازی مبلغان اشاره کرد و افزود: در جهت توانمندسازی مبلغان بومی استان لرستان و مقیم استان قم، هم به لحاظ تخصصی و هم در حوزه دانشی و مهارتی و همچنین در توانمدسازی مبلغان در حوزه فضای مجازی و رسانه نیز دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی کامل دارد.

حجت الاسلام روستا آزاد در پایان مطالب خود اظهار داشت: مسئولین و متولیان فرهنگی و تبلیغی هر استان باید تمام ظرفیت ها و امکانات خود را در اختیار گروه های تبلیغی قرار دهند تا به امید خدواند متعال شاهد تحولات عظیم فرهنگی و دینی در همه استان های کشورعزیزمان باشیم.

گفتنی است در ادامه این جلسه، مسئولان استانی و نمایندگان گروه های تبلیغی به ارائه پیشنهادات وانتقادات  در راستای انجام هرچه بهتر فعالیت های گروه های تبلیغی پرداختند.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.