مدیر کل تبلیغ عمومی:

امام راحل و مقام معظم رهبری، سکاندار وحدت اسلامی در عصر حاضر

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در عصر معاصر امام راحل و مقام معظم رهبری سکاندار حرکت عالمانه وحدت اسلامی بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پیام تصویری به مناسبت اعزام مبلغان در ایام وحدت اسلامی مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام کمال اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی به مناسبت هفته وحدت اسلامی در راستای تبیین مکتب ناب اسلامی و مکتب اهل بیت و معارف قرآنی، اعزام مبلغان و گروه های تبلیغی را در دستور کار خویش قرار داده است و این اعزام را به نحو احسن انجام خواهد داد.

وی در ادامه افزود: بحث وحدت اسلامی یکی از مباحث مهم و ضروری جامعه اسلامی می باشد. این نیست که موضوع وحدت اسلامی بعداز انقلاب اسلامی به آن اهمیت داده شده باشد، بلکه از زمان قدیم و از طریق شخصیت های بزرگ شیعه و سنی به این موضوع پراخته شده است. شخصیت ها و بزرگان بسیاری در این زمینه فعالیت داشته اند که برخی از آنها نیز به همین دلیل به شهادت رسیده اند.

مدیرکل تبلیغ عمومی بیان کرد: در عرصه فعالیت های وحدت اسلامی از شخصیت های بزرگ  اسلامی می توان از میرزای نائینی نام برد که یکی از پیشگامان تقریب مذاهب اسلامی بوده است که فعالیت های مختلفی را در راستای تحکیم وحدت بین مسلمانان انجام داده است.

 حجت الاسلام کمال گفت: از بزرگان شیعه و سنی که در عرصه وحدت اسلامی کارهای بزرگی انجام داده اند میتوان از؛ شیخ محمد عبده، امام موسی صدر، اقبال لاهوری، شیخ عبدالمجید سلیم شیخ بزرگ الازهر، شهید محمدباقر صدر، آیت الله بروجردی، علامه شرف الدین، آیت الله بهجت، و در نهایت امام راحل و مقام معظم رهبری نام برد.

وی به فعالیت های دفتر تبلیغات در راستای تحکیم وحدت اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی به تبع از بزرگان دین نیز از سیاست وحدت اسلامی پیروی کرده و فعایت های خود را بر این محور انجام خواهد داد.

حجت الاسلام یحیی کمال بیان داشت: در عصر معاصر امام راحل و مقام معظم رهبری سکاندار حرکت عالمانه وحدت اسلامی بوده و هستند.

مدیرکل تبلیغ عمومی به سخنان گوهربار مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در سخنانی به  مناسبت هفته وحدت فرمودند: (منظور ما از وحدت هماهنگی و یکنواختی و یک صدایی است تا برادران در مقابل هم قرار نگیرند و لوله های تفنگ از سمت دشمن به سوی دوست منصرف نشود، محور هم کتاب خدا و سنت شریف پیامبر گرامی اسلام است. این حرفی است که هر عاقلی و هر انسان بی غرضی آن را قبول می کند.)

 حجت الاسلام کمال بیان کرد: ما در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی این فرمایشات را اصل و محور فعالیت های خود قرار داده ایم و مبلغانی که برای تبلیغ در ایام وحدت به مناطق مشترک شیهعه و سنی نشین اعزام می شوند باید این پیشینه گسترده وحدت اسلامی را مد نظر داشته باشند.

وی به ملزومات تبلیغ در مناطق مشترک اشاره کرد و گفت: مبلغان در ایام تبلیغی خود در مناطق مشترک، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، طرح گفت و گو مودبانه و عالمانه در میان اهل سنت و شیعه راه اندازی کرده و سعی کنند در محافل و مجالس برادران اهل سنت شرکت کنند. همچنین برنامه مواسات مومنانه را با کمک خیرین راه اندازی نموده و به خانواده های مستضعف شیعه و سنی رسیدگی داشته باشند.

فیلم

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.