معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاکید نمود:

لزوم تقویت نیروهای بومی و جهادی در منطقه جنوب شرق

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه ای که با حضور روحانیون نخبه عرصه تبلیغ جنوب استان سیستان وبلوچستان برگزار شد به حضور هر چه بیشتر نیروهای بومی و جهادی در منطقه جنوب شرق تاکید کرد

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در جلسه ای که با حضور نخبگان عرصه تبلیغ جنوب استان سیستان و بلوچستان در محل شعبه جنوب شرق برگزار شد به تقویت نیروهای بومی منطقه تاکید نمود و اظهار داشت: تقویت نیروهای بومی جز سیاست های قطعی و اصلی دفتر تبلیغات اسلامی می باشد و با توجه به تجربه ای که این نیروها از سطح منطقه دارند می طلبد در امورات به کارگیری شوند.

معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: پرچم مکتب اهل بیت (ع) در این منطقه به دست مبلغین جنوب شرق می باشد و باید این پرچم همیشه برافراشته نگه داشته شود که این خود نیز یک توفیق می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد بر حضور نیروهای جهادی و بومی در منطقه اشاره داشت و تصریح نمود: هیچ نقطه ای در کشور به اندازه جنوب استان سیستان و بلوچستان نسبت به جمعیت طلبه ندارد و وجود بیش از دو هزار طلبه در این منطقه خود مایه مباهات و دلگرمی می باشد و باید زمینه و انگیزه بیشتر برای حضور نیروهای جهادی و تبلیغی بومی در منطقه فراهم شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات انگیزه سازی در میان مبلغین بومی را از ضروریات منطقه جنوب شرق دانست و گفت: با انگیزه سازی در بین طلاب جنوب شرق جهت ماندن و تبلیغ در منطقه می توان خلاءهای تبلیغی را رفع کرد تا نیاز نباشد مبلغ از مناطق دیگر کشورمان به این منطقه اعزام نماییم و این ظرفیت در بین نیروهای تبلیغی این منطقه وجود دارد.

وی در ادامه بر تشکیل مجمع روحانیون جنوب استان سیستان و بلوچستان اشاره داشت و افزود: پیشنهاد می شود جهت تسهیل در شناخت و بررسی معظلات فرهنگی و تبلیغی منطقه جنوب استان سیستان و بلوچستان و پیگیری و حل این معظلات، مجمع روحانیون جنوب استان سیستان و بلوچستان با حضور نیروهای نخبه تبلیغی تشکیل گردد تا با همفکری و تبادل نظرات معظلات و مشکلات پیگیری و حل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد تقویت بنیه علمی طلاب منطقه را از ضروریات دانست و بیان کرد: با توجه به هجمه و فعالیت گروه های افراطی در منطقه و همچنین ضرروری بودن بالا بردن سطح آگاهی های مبلغین منطقه جنوب شرق باید دوره های آموزشی حضور و غیرحضوری ویژه این طلاب برگزار شود که این مهم به زودی محقق خواهد شد و دفتر تبلیغات اسلامی امکانات و ظرفیت لازم جهت این امر مهم را دارا می باشد.

شایان ذکر است در ادامه این نشست، نخبگان گروه های تبلیغی به ارائه پیشنهادات و راه حل هایی در جهت بهتر انجام شدن فعالیت های فرهنگی و تبلیغی منطقه جنوب استان سیستان و بلوچستان پرداختند.
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.