نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در استان باید توسعه یابد

تاریخ انتشار:
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی اوایل انقلاب اسلامی تحول‌آفرین بوده و هم‌اینک باید در این استان بویژه در مدارس علمیه چنین نقشی را ایفا کند.

به گزارش بلاغ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز چهارشنبه در دیدار معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اقدامات انجام شده دفتر تبلیغات اسلامی در سیستان‌وبلوچستان را خوب و در عین حال ناکافی عنوان کرد و اظهارداشت: با توجه به حساسیت‌های موجود در منطقه نیازمند شکل‌گیری دفتر تبلیغات با همه ابعاد و برخوردار از افراد متخصص و آگاه در مرکز استان هستیم تا بتواند نقش مؤثر در بین شیعه و اهل سنت بویژه مسائل مشترک ایفا کند.

وی فعالیت جدی دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه را خواستار شد و افزود: فعالیت در بین اهل سنت استان از دیگر عرصه‌های مهم است البته باید توجه داشت که تأکید رهبر معظم انقلاب و سیاست نظام جمهوری اسلامی تغییر مذهب نیست بلکه باید با برقراری ارتباط مؤثر و تبادل فرهنگی به دنبال تعامل و همکاری مشترک در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه، آسیب‌شناسی، ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه و همکاری علمی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف باشیم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در نشست با مسوولان حوزه‌های علمیه شیعه و علمای شاخص و مسوولان حوزه‌های علمیه اهل سنت متذکر شده‌ام که فضای حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت به‌روز و پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و نیاز است تا شیعه و سنی در کنار هم در صدد تحول آفرینی در حوزه‌های علمیه باشند تا بتوانند نقش اصلی شان را در جامعه اسلامی به خوبی ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تقویت ارتباط اساتید دفتر تبلیغات در مرکز کشور با اهل سنت منطقه را خواستار شد و عنوان کرد: برکات این ارتباط شناخت بیشتر طرفین از همدیگر، اعتمادسازی در مسائل مذهبی، تبادل فرهنگی و کاستن از آسیب‌های جامعه و ممانعت از قضاوت‌های نادرست است.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و تقسیم کار برای رفع نیازهای جامعه به‌طور مشترک، افزود: برکات این اتحاد شامل نظام اسلامی و مردم خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان گفت: باوجود تمام فعالیت‌های صورت گرفته اما دفتر تبلیغات در استان نمودی ندارد و برای اثرگذاری بیشتر یک ساختار چابک و با انگیزه موردنیاز است تا بتوان به اهداف ترسیم‌شده دست‌ یافت.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به بیان گزارشی از عملکرد این مجموعه در سیستان‌وبلوچستان پرداخت و عنوان کرد: در قالب ۱۸ سرفصل رسیدگی به امور شیعیان و اهل سنت را در دستور کار داریم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید روستا آزاد اظهارداشت: در استان سیستان‌وبلوچستان به دنبال همکاری در زمینه‌های مشترک بین شیعه و اهل سنت هستیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.