مدیر کل تبلیغ عمومی بیان کرد:

فعالیت گروه های تبلیغی باید گسترده و متنوع باشد

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه همفکری و تبادل نظر سرگروه های تبلیغی استان گیلان اظهار داشت: فعالیت گروه های تبلیغی باید گسترده و متنوع باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  جلسه همفکری و تبادل نظر سرگروه های تبلیغی استان گیلان در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی ضمن خیر مقدم به سرگروه ها و اعضای شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان گیلان اظهار داشت: شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان گیلان از اولین شوراهایی بود که در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در استان گیلان، گروه های تبلیغی فعال و توانمند و اثرگذار در حال فعالیت فرهنگی و تبلیغی هستند اما ارتباط آن ها با یکدیگر و همچنین ارتباط گروه ها با شورای هماهنگی گروه های تبلیغی بسیار کم است که نیازمند برسی عوامل این کاهش ارتباط هستیم.

مدیرکل تبلیغ عمومی به فلسفه ایجاد گروه های تبلیغی اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت ها و منابع استانی در روند افزایش فعالیت های فرهنگی و تبلیغی از اصلی ترین فلسفه های ایجاد گروه های تبلیغی می باشد که در اول امر این کار برای سرگروه سخت بود اما بعد از گذشت چندسال سرگروه ها توانستند با ارتباط با مسئولین استانی از ظرفیت های آن استان استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کمال گفت: ارتباط گروه های تبلیغی با دیگر نهادهای تبلیغی در استان یکی از عوامل اصلی موفقیت فعالیت های گروه های تبلیغی می باشد.

وی تنوع در فعالیت گروه های تبلیغی را امری مهم برشمرد و افزود: گروه ها بعد از ده سال کارکردن از فعالیت های عمومی و جزیره ای با نشانه های انفرادی باید فاصله بگیرند و به فعالیت های سیستمی و تیمی روی بیاورند و حوزه فعالیت های خود را گسترش و تنوع دهند.

مدیرکل تبلیغ عمومی، ارتباط مستمر با مخاطب را یک امر ضروری در مسأله تبلیغ دانست و بیان کرد: گروه های تبلیغی نباید در حوزه سخنرانی و منبر تمرکز داشته باشند، و ارتباط خود را با مخاطبان بصورت مستمر داشته باشند زیرا در ارتباط مقطعی، مبلغ فقط می تواند اطلاعات دینی مخاطب را بالا ببرد اما برای تغییر رفتار او، "ارتباط مستمر" یک امر ضروری می باشد.

گفتنی است در ادامه این جلسه، سرگروه های تبلیغی استان و اعضای شورای هماهنگی به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.